19 دی: شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه، ۱۶ آبان‌ماه) با ۴۵ هزار و ۷۳ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی قرار گرفت.
شاخص کل بورس طی یک هفته اخیر به طور مستمر، صعودی بوده است. امروز نیز شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۲۴۷ واحد افزایش به ۳۹۳ هزار و ۱۰۹ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۹۰۲ واحد رشد به ۲۳۴ هزار و ۴۸۹ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۴۰ هزار و ۲۰۰ واحد و شاخص بازار دوم، ۶۸ هزار و ۴۷۳ واحد افزایش را ثبت کردند.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۲۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۳۸۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۵۶۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۱۱۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۸۶۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۷۴۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۵۹۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۷۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.
در مقابل ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۶۱ واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با ۱۲ واحد و کابل البرز (بالبر) با ۱۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.
بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه ایران (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، بانک تجارت (وتجارت) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۹۵ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد رسید.
در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۳۲۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۰ هزار و ۸۸۶ نوبت بود.
پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و پالایش نفت لاوان (شاوان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.
همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، ریل پرداز نو آفرین (حآفرین)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :