19 دی: نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی از اعتراضات فعلی به بیکاری جوانان تحصیلکرده بر می‌گردد که این مشکل با حمایت از تولید و اشتغال برطرف می‌شود.
صدیف بدری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه های مسئول در خصوص بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به صنایع تولیدی و اشتغال به رونق اشتغال و افزایش تولید و حل معضل بیکاری کمک می‌کند.
وی‌ با اشاره به مصوبه مجلس در تبصره ۱۸ بودجه برای حمایت از تولید و اشتغال گفت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۱۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کم بهره از منابع درآمدی پیش‌بینی شد که تخصیص آن از ابتدای سال تاکنون صفر بوده است.
بدری بیکاری را مشکل تمام استان ها دانست و افزود: با توجه به تاکیدات رهبری برای حمایت از تولید، باید به سمت سرمایه گذاری برای بخش تولید حرکت کنیم که این هم با حرف و شعار عملیاتی نمی‌شود. نمونه این است که بودجه بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع برای استان ها پیش بینی شد اما تاکنون پرداخت نشده است.
نماینده مردم اردبیل همچنین گفت: درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها در سال گذشته به صورت صد درصد محقق شد اما چیزی به دستگاه ها داده نشده است. در این باره کوتاهی سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد مشهود است.
بدری در پایان تاکید کرد که نباید به بهانه کسری بودجه حمایت از تولید را نادیده گرفت کما اینکه برخی از اعتراضات فعلی هم به موضوع بیکاری جوانان تحصیلکرده بر می گردد که قطعا با حمایت از تولید و اشتغال برطرف می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :