19 دی: یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت باید برای وضعیت نابسامان موجود راهکاری ارائه دهد و دست از گفتار درمانی بردارد.
کمال حسین‌پور نماینده سردشت و پیرانشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: چند ماه پیش درباره ناکارآمدی و غیرکارشناسی بودن طرح دارویاری تذکر دادم، این طرح نه تنها مشکل کمبود و افزایش قیمت دارو را حل نکرد بلکه خود مشکلی بر مشکلات سابق بازار دارو افزود.
وی افزود: شرکت‌های دارویی با گروکشی برخی اقلام دارویی به ویژه در حوزه کودکان و امتناع از تولید آنها در پی ایجاد بحران در کشور و افزایش قیمت هستند. در یک ماه گذشته وضعیت بازار دارویی کودکان بسیار آشفته بود؛ مگر می‌شود به مادر کودکی که تب بالا دارد، گفت تب‌بر نداریم؟ چرا باید بازار دارویی کشور اینچنین آسیب‌پذیر باشد؟ پس سازمان غذا و دارو با آن همه ادعا کجاست؟
این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر اینکه دولت باید از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند، گفت: افزایش نرخ ارز سایر بازارها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ سفره‌های کوچک کردن دیگر تاب تحمل افزایش‌های پی در پی قیمت‌ها را ندارند و گرانی‌ها سرسام آور معیشت مردم را بسیار سخت کرده است.
حسین‌پور با بیان ایکه «قیمت‌های مسکن و اجاره بها سر به فلک کشیده و ناکارآمدی در این حوزه بیداد می‌کند» اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت باید برای وضعیت نابسامان موجود راهکاری ارائه دهد و دست از گفتار درمانی بردارد.
وی همچنین در تذکری بر لزوم پرداخت هرچه سریعتر و یک‌جای پاداش پایان خدمت فرهنگیان تاکید کرد و گفت: چرا به فرهنگیان و معلمان فرهیخته و زحمتکش کشور ظلم می‌شود و همیشه درباره پرداخت حق و حقوق فرهنگیان بحث وجود دارد؟
  • نویسنده :
  • منبع :