19 دی: رییس کل بانک مرکزی از راه‌اندازی سامانه‌هایی برای ثبات بازار ارز خبر داد و گفت: بانک مرکری در همه امور بازار ارز حضور دارد.
علی صالح‌آبادی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره بازار ارز گفت: اقداماتی در حوزه نوسان ارز انجام شده و مهم این است ثبات و تعادل در ارز داشته باشیم.
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی در همه امور بازار حضور دارد، گفت: صادرکنندگان در سامانه های مختلف عرضه های خوبی لنجام می دهند و مشکلی در عرضه ارز وجود ندارد.
وی ادامه داد: عرضه ارز مورد اقبال به اندازه کافی وجود دارد و اقداماتی اندیشیده شده است.صالح آبادی با بیان اینکه محدودیت های صرافی ها موجب ایجاد صف برای متقاضیان ارز شده است، تصریح کرد: به همین منظور سامانه هایی راه اندازی شده است که در این سامانه ها ارز و سکه عرضه می شود.
رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: هم‌چنین حدود ۴۰ شعبه بانک در نظر گرفته شد تا مانند صرافی‌ها ارز مورد نیاز را ارائه کنند تا با توجه به وفور ارز، دسترسی مردم برای خرید ارز آسان شود.
وی ادامه داد: ابزار مختلفی برای بازار داریم که گواهی سکه که دیروز رونمایی و معامله شد، یک نمونه آن است.
صالح‌آبادی تاکید کرد: این اقدامات با قدرت تداوم خواهد داشت و ایجاد ابزارهای دیگر هم در دست بررسی است.
رئیس بانک مرکزی درباره چک الکترونیک، گفت: روز شنبه (۲۱ آبان) با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، از چک الکترونیک کشور رونمایی خواهد شد که با این اقدام، اتفاق بزرگی در صنعت پرداخت کشور روی خواهد داد.


  • نویسنده :
  • منبع :