19 دی: سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد از بارش باران، رعدوبرق ، تگرک و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و هم‌چنین کاهش ۲ تا ۵ درجه‌ای دما تا روز پنج شنبه خبر داد.
براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در جنوب ایلام، خوزستان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان گزارش بارندگی اعلام شده است.
هم چنین فردا پنج شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، همدان، زنجان، قزوین، البرز بارش باران، رعدوبرق ، تگرک و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.
اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی گزارش شده است.
سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه های مناطق سردسیر توصیه کرده است.
امروز هم چنین در استان کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فردا پنج شنبه نیر در کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :