19 دی: نماینده انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران از ناآرامی‌ها حمایت کرد.
آنا بورت، معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل در امور سیاسی و حقوق بشر روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی مداخله جویانه گفت: مرگ مهسا امینی یادآور سرکوب زنان و دختران در ایران است. 
وی با حمایت از آشوب ها و ناآرامی ها در ادامه ادعاهایش  در نشست کمیته سوم گفت‌وگوهای تعاملی مجمع عمومی سازمان ملل افزود: مردم ایران امروزه شجاعانه جان خود را برای پاسخگو ساختن دولت این کشور به خطر می اندازند و بر تحقق حقوق خود اصرار می ورزند. 
این دیپلمات انگلیسی در ادامه ادعاهایش افزود: ایران اکنون باید به این پیام گوش کند که سرکوب نمی تواند ادامه یابد.
نماینده انگلیس ادعا کرد: انگلیس در کنار مردم ایران می‌ایستد و مقامات ایران می‌توانند و باید مسیر دیگری را انتخاب کنند.
پیش از این، نخست‌وزیر انگلیس در گفت وگو با یک شبکه سعودی با تکرار اظهارات مغرضانه سران کشورهای غربی و عربی، جمهوری اسلامی ایران را عامل بی ثباتی در منطقه معرفی کرد و گفت که ما نیازمند رایزنی با شرکا در خصوص ایران هستیم.
به گزارش ایرنا، «ریشی سوناک» نخست وزیر جدید انگلیس به سبک دیگر نخست‌وزیران این کشور ایران را به یک سری اتهامات بی پایه و اساس متهم کرد و گفت که این کشور ماه مارس گذشته توافق هسته‌ای را نپذیرفت و اکنون وضعیت با توجه به تحولات داخلی ایران پیچیده شده است.
وی در ادعای تکراری مدعی شد که «اقدامات ایران باعث بی ثباتی در منطقه می‌شود و ما باید با شرکای خود در مورد ایران رایزنی کنیم».
نخست وزیر انگلیس که با شبکه «العربیه» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «ما تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال کرده‌ایم و در حال بررسی گام‌های بعدی با شرکا هستیم».

  • نویسنده :
  • منبع :