19 دی: دادستان زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان درخصوص انتشار تصویر فردی به نام خدانور لجه‌ای در فضای مجازی گفت: طبق گزارش‌ها خدانور لجه‌ای قبلا به اتهام شرکت در ۱۶ فقره سرقت به زندان زاهدان معرفی شده بوده است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، مهدی شمس آبادی در رابطه با انتشار تصویر فردی به نام خدانور لجه‌ای در فضای مجازی اظهارداشت: طبق گزارش‌ها صادق کبدانی فرزند علی با نام مستعار خدانور لجه‌ای قبلا به اتهام شرکت در ۱۶ فقره سرقت به زندان زاهدان معرفی شده و برای وی در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده بوده است.
وی ادامه داد: این فرد تبعه افغانستان و به یاغی معروف بوده است.
دادستان زاهدان گفت: لجه‌ای که سابقه چندین فقره سرقت داشته در تاریخ دهم مهر ماه در جریان یک درگیری کشته شده است.
وی بیان کرد: در روز ۱۰ مهر ماه که این فرد کشته شده هیچ درگیری و اغتشاشی در سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان گزارش نشده است.
شمس آبادی گفت: چگونگی کشته شدن لجه‌ای در دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان در حال بررسی است.
دادستان نظامی سیستان و بلوچستان نیز از برخورد قضایی با ماموری که اقدام به دستبند زدن به میل پرچم این سارق مسلح کرده از جهت عدم رعایت حفظ حقوق شهروندی خبر داد.
حسینعلی میر گفت: این ماجرا که سوژه رسانه‌های معاند شده مربوط به چند ماه قبل است که فرد دستگیر شده سارقی مسلح بوده اما به سبب اینکه حقوق شهروندی رعایت نشده با ماموری که وی را به میله بسته و اقدام به تصویر برداری کرده برخورد قضایی و قانونی انجام و پرونده مختومه شده است.
به گزارش ایرنا، عکس لجه‌ای از صبح روز گذشته در بسیاری از کانال های معاند به منظور تحریک مردم سیستان و بلوچستان در حال بازنشر است و این فرد را از اهالی این استان معرفی کردند که در واقع این فرد تبعه افغانستان است و هیچ ربطی به برادران اهل سنت ندارد.
همچنین عکس منتشر شده درباره این سارق نیز نشان می‌دهد زمان آن مربوط به اوایل تیرماه هست و همان زمان نیز توسط رسانه‌های معاند منتشر می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :