19 دی: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور کشور آذربایجان با بیان اینکه چقدر این رئیس جمهور نسبت به تاریخ بی اطلاع است، تاکید کرد: اگر دقت کنید متوجه می شوید که آذربایجان از ایران جدا شد و اگر بنا باشد کسی ملحق شود باید نخجوان به ایران ملحق شود.
سید محمدرضا میرتاج الدینی در بخشی از نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه (۲۲ آبان) مجلس شورای اسلامی، در سخنی با رئیس جمهور آذربایجان بیان کرد: اخیرا سخنی بزرگتر از دهان خود گفته است و در مورد زبان ترکی آذری و آذربایجانی ها صحبت کرده و گفته «سرنوشت تلخ جدایی آذری ها از آذربایجان»؛ چقدر این رئیس جمهور نسبت به تاریخ بی اطلاع است، اگر دقت کنید متوجه می شوید که آذربایجان از ایران جدا شد و اینطور نیست که شما می گویید.
میرتاج الدینی افزود: این نکته را یادآور می شوم و به خوبی به خاطر بسپارید با این لفاظی ها مشکلی در همسایگی ما ایجاد نکنید که نیازی به لشگرهای محمدرسول الله(ص)، علی ابن ابی طالب(ع)، لشگر امام حسین(ع) نیست، تنها لشگر عاشورا جواب شما را می دهد.
نماینده مردم تبریز در پایان به زبان آذری مطالبی را خطاب به الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفت و تاکید کرد: این را بشنو که اگر بنا باشد کسی ملحق شود باید نخجوان به ایران ملحق شود.

  • نویسنده :
  • منبع :