19 دی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال از یک پلتفرم خارجی به داخلی به صورت دستوری امکانپذیر نیست و این کوچ نیازمند تسهیل گری و ایجاد انگیزه است.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۲۴ آبان ماه) در صحن علنی مجلس پس از استماع توضیحات عیسی زارع پور و قانع شدن مجتبی رضاخواه از اظهارات او درباره ادامه عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز در حوزه شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان باید دقت کنیم که بدون شک مهمترین خواسته مردم، مجلس و دولت از این وزارتخانه این است که یک پلتفرم داخلی در شبکه اجتماعی داشته باشیم که پرسرعت و ارزان باشد.

وی افزود: در بحث اینترنت و هزینه اینترنت گاهی هزینه‌های نمونه‌های داخلی با قمیت‌های آن در بخش خارجی تفاوت چندانی ندارد. بنابراین لازم است این مزیت‌ها در بخش داخلی ایجاد شود.

قالیباف با تأکید بر اینکه کسب و کار و تضمین امنیت این حوزه بسیار مهم است، بیان کرد: اخیراً براساس فتوای رهبر معظم انقلاب، رئیس قوه قضائیه بخشنامه‌ای در این باره به همه دستگاه‌های نظارتی ابلاغ کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال از یک پلتفرم داخلی به خارجی به صورت دستوری امکان پذیر نیست. این اقدام باید به صورت یک کوچ توأم با تسهیل گری صورت بگیرد. به نوعی که انگیزه لازم برای این انتقال فراهم شود.

وی ادامه داد: امروز به میزان کمی شاهد تسهیل گری در این حوزه هستیم. یعنی بعضاً برخی دستگاه‌ها موانعی بر سر مسیر می‌گذارند که سزاوار این شرایط نیست. مطمئن باشید اگر پلتفرم‌های داخلی سرعت و امنیت داشته باشند، از آنها استقبال می‌شود. همه ما می‌خواهیم یک پلتفرم داخلی این نیازها را برطرف کند.

قالیباف در رابطه با نیازهای پیام رسان های داخلی تأکید کرد: در حوزه پیام رسان باید بدانیم بخشی از کارهای ما به پیام رسانی نیاز دارد که دسترسی به بخش خارجی داشته باشند. برای مثال دانشگاه، فعالیت‌های دانشجویی، تاجران و برخی کارهای اداری نیاز دارند با بخش خارجی در ارتباط باشند. بنابراین فراهم کردن چنین پیام رسانی نیازمند تسلط و پیگیری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر ارتباطات گفت: امید است همانطور که خواست مردم و سوال ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس است، پلتفرم‌های داخلی با انگیزه و تسهیل گری، شرایط را برای کوچ کردن از نمونه‌های خارجی فراهم کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :