19 دی: مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: شناور حادثه دیده حامل ۲۰۰ تن بار در شمال غرب خلیج فارس در محدوده آب‌های آبادان، پس از امدادرسانی از غرق شدگی نجات یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی آبادن کامبیز مالکی‌زاده شامگاه پنجشنبه افزود: پس از اطلاع از سوی شناور باری حادثه دیده به مرکز جستجو و نجات دریایی بندر اروندکنار و درخواست کمک رسانی، با انجام هماهنگی لازم اقدامات امداد رسانی نیروی عملیاتی بندر اروندکنار و چوئبده آبادان آغاز شد.
وی گفت: کشتی ناجی ۱۷ و کارکنان نجات دریایی به منظور نجات جان ملوانان و این شناور چوبی بلافاصله از بندر اروندکنار برای جابجایی احتمالی بار لنج حادثه دیده، و همچنین یک فروند یدک کش با تجهیزات مورد نیاز رفع آبگرفتی شناور، از اداره بندر چوئبده به موقعیت حادثه که در ۱۵ مایلی بندر اروندکنار بود اعزام شد.
مالکی‌زاده ادامه داد: ۲ کشتی یاری رسان به محل حادثه رسیدند و پس از جابجایی ۶ نفر خدمه این لنج باری به کشتی ناجی ۱۷، عملیات کنترل و مهار آبگرفتی با هدف منع و کاهش آسیب به بار این شناور، انجام شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی آبادان اضافه کرد: بر اساس گزارش واصله، این شناور حامل ۲۰۰ تن بار ملوانی، در مسیر حرکت از بندر شارجه به سمت بندر اروندکنار، علاوه بر شکستن سکان آن، دچار آبگرفتگی شده بود. 
گفتنی است که این شناور در کنترل نیروهای امداد رسان، پس از انجام اقدام لازم به سمت اسکله بندر اروندکنار هدایت شد.


  • نویسنده :
  • منبع :