سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۵۷۶ مورخه ۲ آذرماه ۱۴۰۱ با عنوان «وزیری که از اول اشتباهی بود» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

«۱۰ دستور را نوشته‌ام که در اولین روز از حضورم در وزارت نفت آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهم» این جمله همان اول کار نشان داد که انتخاب رستم قاسمی به وزارت راه و شهرسازی از اساس اشتباه بود و او نباید انتخاب می‌شد. حاشیه‌های او برای دولت از همین‌جا شروع شد ولی تمامی نداشت. آخرین حاشیه هم به انتشار عکس‌های خصوصی از او و همسر دومش بر می‌گردد که بازتاب گسترده‌ای داشت؛ اما این پایان خبرها و شایعات درباره رستم قاسمی نبود. خیلی زود خبرها از گوشه و کنار حکایت از مریضی آقای وزیر و احتمال برکناری‌اش داشت و گفته می‌شد وزیر راه برای درمان مجبور است تن به استعفا بدهد تا اینکه روز گذشته رئیس‌جمهور با استعفای رستم قاسمی موافقت و شهریار افندی زاده را به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد.
رئیسی، ضمن تقدیر از تلاش‌های آقای قاسمی در دوران مسئولیت خود در وزارت راه و شهرسازی و آرزوی سلامتی برای ایشان، با استعفای آقای رستم قاسمی در پی تشدید بیماری، موافقت کرد.
اما رستم قاسمی فقط به خاطر بیماری‌اش با زمزمه حذف از دولت روبرو نبود. عملکرد او در پرونده ساخت ۴ میلیون مسکن به سرعت با نقد روبرو شد و بازار آشفته مسکن هم بر انتقادات از او افزود.
پیش از این سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته بود، اگر ایشان اقدام به استعفا کنند، خیلی بهتر است. ولی اگر در نهایت چاره دیگری نبود، حتماً مجلس به سمت استیضاح خواهد رفت.
قاسمی در سال ۹۹ هوس ریاست جمهوری هم به سرش زد و در کنار برخی دیگر از وزرای احمدی‌نژاد قصد کاندیداتوری کرد اما از گیت ردصلاحیت شورای نگهبان رد نشد و سپس در صف حامیان رئیسی قرار گرفت. حمایتی که برای او یک کرسی وزارت را در پی داشت. وزارتی که مهمترین وعده رئیسی را به خاطر اشتباهی بودنش تا حدودی هوا کرد.


  • نویسنده :
  • منبع :