19 دی: طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حین بازی ایران و انگلیس، ترافیک داخل کشور بیش از ۱۵۰۰ گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافت و رکورد جدیدی در این حوزه ثبت شد.

عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک پیام رسان داخلی اظهار کرد: امسال با تدبیر خوب سازمان صدا و سیما پخش زنده بازی‌های جام جهانی غیر از تلویزیون و رادیو از طریق سکوهای داخلی هم صورت گرفت. من هم به اتفاق تعدادی از معاونین از طریق تلوبیون بازی را در اتاق جلسات وزارتخانه دیدیم، انصافا کیفیت تصویر هم خوب بود. 

البته ارائه این کیفیت نتیجه زحمات چند هفته اخیر همکارانم در بخش‌های مختلف وزارتخانه و نیز همکاری اپراتورهای مخابراتی بوده تا دیدن این تصاویر برای هموطنان عزیز تجربه خوبی را رقم بزند. افزایش ظرفیت نقاط تبادل ترافیک اینترنت (IXps) در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد حل مشکل اشباع (congestion) بین اپراتورها، افزایش منابع پردازشی مورد نیاز سکوهای پخش زنده و چندین اقدام دیگر از جمله کارهایی بود که در این مدت انجام شد. خوشحالم که اعلام کنم در حین بازی ایران و انگلیس، ترافیک داخل کشور بیش از ۱۵۰۰ گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافت و رکورد جدیدی در این حوزه ثبت شد. 

ما تا پایان بازی های جام جهانی در کنار هموطنان عزیز هستیم و تلاشمان این است با پایش و ارتقای مداوم زیر ساخت‌های ارتباطی کشور تجربه کاربری خوبی را برای هموطنان عزیز در طول مشاهده بازی های جام جهانی رقم بزنیم. خوشحال میشوم همینجا تجربیات خودتون رو در این زمینه با من به اشتراک بگذارید. 

پیش از این هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر حمایت و تقویت پلتفرم های داخلی تأکید کرده و گفته بود آنچه که من احساس وظیفه می‌کنم و درحال انجام است، تقویت پلت‌فرم‌های داخلی و حمایت از آن‌هاست تا کسانی که وارد این پلت‌فرم‌ها می‌شوند، حتی مردم، ابزار کسب و کار برایشان فراهم شود؛ فارغ از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، اگر تصمیم‌گیری هم بشود که پیام‌رسان‌های خارجی محدود شده باز شوند، یک پلت‌فرم داخلی هم وجود دارد با این همه حمایت و امکاناتی که دولت فراهم کرده است و پس از آن مردم انتخاب می‌کنند. پلتفرم های خارجی هم هستند که هیچ کدام از موارد در آن نیست. 

گفتنی است حمایت دولت برای ارتقاء و حمایت از پلت‌فرم های داخلی ادامه طی سال های گذشته ادامه داشت اما این روند در دو ماه گذشته به دلیل ایجاد محدودیت برای دو پیام رسان خارجی از سوی مراجع ذی صلاح شتاب بیشتری به خود گرفت به گونه‌ای که طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و سکوهای داخلی در تاریخ ۱۰ آبان سال جاری با حضورعیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- رونمایی شد.

  • نویسنده :
  • منبع :