19 دی: دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به بازنگری برنامه پنج ساله ستاد همکاری‌ها در دوره جدید گفت: ماموریت‌های جدیدی برای طرح «امین» تعریف شده که توجه به سبک زندگی اسلامی - ایرانی، رسیدگی به آسیبهای اجتماعی، مشکلات فردی و ارائه مشاوره با رویکرد اسلامی از جمله آنهاست.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا ماموریتهای تعریف شده برای روحانیون در مدارس نیازمند بازنگری است؟ اظهار کرد: لزوم نوآوری و به روزرسانی در برنامه‌ها و طرح‌ها، باید متناسب با اقتضائات روز جامعه دانش آموزی و در مسیر تحولات باشد.
وی افزود: نوع و نحوه حضور روحانیون در مدارس نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در همین راستا، بازنگری برنامه پنج ساله ستاد همکاری در دوره جدید در دستور کار قرار گرفت گفت: هر چند اجرای برنامه‌های ستاد همکاری در سالیان گذشته با موفقیت‌هایی همراه بوده است، اما تا رسیدن به سطح انتظار فاصله دارد.
نیکزاد ادامه داد: تغییر در فضای فرهنگی زندگی دانش آموزان و خانواده‌ها خصوصا با همه گیری بیماری کرونا و الزام در ورود افراد به فضای مجازی، ضرورت توجه به نیازهای جدید را بیش از پیش پررنگ کرده است.
وی اضافه کرد: در همین رابطه قالب‌های مواجهه روحانیون با دانش آموزان و روش‌های ارائه محتوا و معارف دستخوش تغییر شده و لزوم بهره گیری از تولیدات رسانه‌ای برای اثرگذاری بیشتر بر دانش آموزان و خانواده مدنظر قرار گرفته است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علاوه براین، در طرح امین به عنوان یکی از طرح های کلیدی و موفق ستاد همکاری، ماموریت‌های جدیدی تعریف شده است گفت: این ماموریت ها با عنایت به سبک زندگی اسلامی -ایرانی و همچنین رسیدگی به آسیبهای اجتماعی و مشکلات فردی و ارائه مشاوره با رویکرد اسلامی تعریف و ابلاغ شد.
نیکزاد پیش از این در مصاحبه دیگری با ایسنا، گفته بود: اکنون حدود ۳۰۰۰ نفر از طلاب موفق به ورود به مدارس به عنوان معلم در نقاط حاشیه ای شهرها و مناطق کم برخوردار شده اند. در دوره جدید ستاد همکاری تلاش شده است تا در کنار افزایش کمیت به کیفیت حضور افراد نیز اندیشیده شود و اقدامات ضروری به عمل آید.
وی همچنین درباره روند اجرای طرح امین گفته بود: امسال طرح امین از بابت کمیت و کیفیت متفاوت از گذشته خواهد بود. به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از طلاب خواهر و برادر در سال تحصیلی جاری به جمع مربیان طرح امین پیوسته‌اند و فرایندهای جذب و اجرای طرح در مدارس بهبود یافته است.
این اقدامات در راستای اثر گذاری بیشتر و بهتر طلاب در مدارس هدف انجام شده است. حضور روحانیون متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در میان دانش آموزان در جهت پاسخگویی به نیاز اساسی دینی است تا با ایجاد فرصت گفت و گوی چهره به چهره هویت دینی دانش آموزان تقویت شود.

  • نویسنده :
  • منبع :