۱۹ دی: این معجزه فوتبال آموزه‌ای هم می‌تواند برای حکمرانان کشورمان داشته باشد و آن این است که می‌شود با یک تصمیم خوب با یک مدیریت عالی در آن واحد حال مردم را خوب کرد.
سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۵۷۸ مورخه ۵ آذرماه ۱۴۰۱ با عنوان «حال خوب مردم، معجزه فوتبال» به قلم مرتضی داستانی بدین شرح است:

برخی ورزش نویسان اصطلاحاتی را معمولاً به کار می‌برند که برای بسیاری از اصحاب قلم خیلی اغراق‌آمیز جلوه می‌کند. ولی بعضی وقت‌ها برخی ورزش‌ها به ویژه فوتبال که طرفداران و علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است، اتفاقاتی رقم می‌زنند که هر انسان منصفی اعتراف می‌کند که دوستان ورزشی نویس بیراه هم نمی‌گویند. یکی از این اصطلاحات معجزه فوتبال است که دیروز در ایران به وقوع پیوست.

مردم ایران بیش از دو ماه است که به واسطه برخی سوء عملکردها و اتفاقات ناگوار و سوء استفاده دشمنان، حال خوبی نداشتند. شرایط کشور به گونه‌ای رقم می‌خورد که مردم را از خیلی مسائل دلزده کرده بود در این میان باخت سنگین و مفتضحانه به انگلیس هم مزید برعلت شد تا روزهای بد مردم بدتر شود.

مسابقه دیروز ایران و ولز در شرایطی برگزار شد و نوع بازی با فراز و نشیب‌هایش به گونه‌ای پیش رفت که باید پیش می‌رفت تا تعبیر دوستان معجزه فوتبال محقق شود. با سوت پایان بازی به یکباره بغض مردم ما ترکید. ناراحتی‌ها، غم‌ها، دل‌زدگی‌ها و افسردگی‌ها را با خود شست و برد و لبخند و شادی و هلهله را به جای آن نشاند و آنها را برای شادی کردن به خیابان‌ها کشاند و پس از مدت‌ها حال خوب را در جان و دل مردم تزریق کرد تا جایی که مرجع تقلید و حکیمی دوراندیش مثل آیت الله جوادی آملی درباره این پیروزی نوشت: یک قهرمان ورزشی با استعانت از ذات اقدس اله با رقابت نفس‌گیر به میدان می‌رود تا این پرچم را به اهتزاز در بیاورد این غرور صادق است و تعصب داشتن به این قهرمانان باعث مباهات است.

این معجزه فوتبال آموزه‌ای هم می‌تواند برای حکمرانان کشورمان داشته باشد و آن این است که می‌شود با یک تصمیم خوب با یک مدیریت عالی در آن واحد حال مردم را خوب کرد. همانطور که با یک تصمیم بد می‌توان حال ملتی را مدتها خراب کرد. به کوشیم حال خوب امروز مردم را خوب‌تر کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :