19 دی: نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نقد وضعیت فعلی ما حرف داریم، گفت: ضروری است تا با تدوین مقررات و ترسیم چهارچوب قانونی، اعتراض را به رسمیت بشناسیم و گوش ها را آماده شنیدن اعتراض و انتقاد و سینه‌ها را آماده پذیرش سلایق مختلف کنیم.
سیدعلی موسوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (6 آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج به فعالان عرصه های مختلف لشکر مخلص خدا به ویژه جوانان و نوجوانان پرشور، گفت: برای تیم ملی و جوانان برومندی که به نام ایران در میدان جام جهانی تلاش می کنند، آرزوی موفقیت دارم و به شرافت و همت آنها درود می فرستم.
وی در ادامه به ارائه تحلیلی از شرایط اخیر کشور پرداخت و افزود: تحلیل رایج این روزها ضعف ها و مشکلات چندین ساله را عامل اصلی این اوضاع معرفی می کند که با وجود تفاوت هایی در ادبیات مربوطه، بعضا وجوه اشتراک برجسته ای در خروجی تحلیل های خودی و دشمن مشاهده می شود. بدیهی است هیچ عقل سلیمی وجود مشکلات را در بخش هایی از مدیریت کشور کتمان نمی کند و حتی باید بپذیریم که برخی از مشکلات مزمن کشور بر اثر غفلت و ناکارآمدی تبدیل به زخم کاری شده و نیاز به علاج فوری دارد، با این حال دشمن همواره با تکیه بر همین زخم ها، سناریوی خود را پیش می برد.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قضیه اخیر نیز هدف دشمن ایجاد وقفه و مانع در مسیر کار و برنامه دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: آنها تا دیدند دولت در حال جمع و جور کردن اوضاع نابسامان اقتصادی است، به محض بروز یک اتفاق ناخواسته در جامعه که به مثابه یک فرصت طلایی برای دشمن بود، تمام قد و بی پرده وارد معرکه شده و با خشونت سناریوی از پیش طراحی شده را پیش بردند.
موسوی افزود: در این مرحله برخی خواص و سیاسیون با سابقه نیز مقهور صحنه آرایی دشمن شده و با مواضع و اظهارات شتابزده، آتش بیار معرکه ای شدند که اندوخته و اعتبار خودشان هم در این آتش سوخت.
وی با بیان اینکه بی تردید اوضاع اخیر کشور عیار چهره ها را نشان داد، یادآور شد: برخی چهره های سیاسی، هنری، ورزشی و اجتماعی در این وضعیت به انسجام ملی لطمه زدند، همان هایی که با سرمایه های مادی و معنوی ملت، با پرچم و سرود ملت و با دعای خیر و شور و اشتیاق این ملت بزرگ به جایی رسیدند و اعتباری کسب کرده اند در روزهای آماج ترکیبی و همه جانبه دشمن، در ناامن سازی کشور به دست دشمن و روایت سازی جعلی پشت ملت و کشور را خالی کردند و هزینه های گزافی به بار آوردند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: البته در نقد وضعیت فعلی ما حرف داریم، لذا ضرورت دارد با تدوین مقررات و ترسیم چهارچوب قانونی، اعتراض را به رسمیت بشناسیم و گوش ها را آماده شنیدن اعتراض و انتقاد و سینه ها را آماده پذیرش سلایق مختلف کنیم.
موسوی در ادامه با بیان اینکه از عملکرد دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نیز گلایه داریم، عنوان کرد: امروز دستگاه های متعدد و عریض و طویل فرهنگی اعم از آموزش و پرورش که درگیر دیوانسالاری تو در تو شده، دانشگاه ها که نسبت به محیط اطراف خود بی برنامه شده، وزارت فرهنگ که فراتر از یک ناظم و ناظر عمل نمی کند، صداوسیمایی که جریان زایش و فرهنگی آن با وقفه مواجه است و چندین نهاد دیگر متولی فرهنگ نیاز به بروزرسانی دارد.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی پرافتخار یکی از ستون های ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است نیاز به تقویت سازمانی و ساختاری دارد و در بعد رسالت اجتماعی نیز، بازطراحی شیوه ها و تحول در انظارهای اجتماعی ضرورت دارد. همچنین اهمیت و نقش رسانه ها و مدیریت افکار عمومی نیز از اساسی ترین مولفه هاست که از حلقه های مفقوده مدیریت بحران های اجتماعی کشور است.
نماینده مردم ملکان در مجلس یادآور شد: اما با لحاظ همه این موارد، رویکرد دیگری از نظر جریان شناسی و علت یابی این اوضاع وجود دارد که بر قوت ها و ظرفیت های فزاینده کشور تأکید دارد که جامع ترین تحلیل از این دست، تحلیل رهبر معظم انقلاب از وضعیت روز کشور است. در این تحلیل، دهه هشتادی ها و نودی ها از دست رفته نیستند بلکه تفاوت ها و خصوصیات خودشان را دارند و فرصت های آینده سازی انقلاب هستند. جریان فرهنگی سلام فرمانده مصداق بارز این مدعا است و در این تحلیل اصل مترقی عفاف و حجاب تضعیف نشده، بلکه به تنوع خواهی و سلایق روز هم توجه می شود و به جای به اصطلاح گیر دادن، به شخصیت و رشد فکری و منش اخلاقی بها داده می شود و بالاخره در این تحلیل، نقشه راه عبور از گردنه ها و پیچ های تاریخی پیش رو جهاد تبیین است که حقیقتا برای نظامی که بر بستر تاریخی پیروزی حق بر باطل بنا شده و امروز در دهه پنجم حکومت داری با چالش های ترکیبی و همه جانبه در ابعاد امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه ای مواجه است، عنصر تبیین و روشنگری موثرترین راهکارها است.
موسوی در ادامه تاکید کرد: در تحلیل جریان شناختی و سیاسی نیز این نکته حائز اهمیت است که برخی چهره های مردود و مساله دار از این می گویند چون ما نیستیم این اتفاقات پیش می آید که باید گفت اتفاقا این آتشی از عملکرد لیبرالی و ریاکارانه امثال شماست که به جان کشور افتاده که در دوران مدیریت خود اینگونه جوانان و نوجوانان را از نظام اعتقادی کشور دور کرده و به کناری رانده اید.
وی با بیان اینکه در این روزها که برخی ما و برخی دیگر را مقصر می دانند می خواهم از تبیین گران و روشنگران جامعه تشکر کنم، گفت: از دکتر قالیباف رئیس دغدغه‌مند، متفکر و انقلابی، از سرداران قلم، حسین شریعتمداری‌ها، مهدی محمدی ها، محسن مهدیان ها، یامین پورها، رائفی پورها، عبدالله گنجی ها، یاسر جبرائیلی ها، پناهیان‌ها و از صدها شخصیت انقلابی بصیر و روشنگری که برای مصالح ملت و نظام اسلامی نوشتند، گفتند و کار کردند.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نظام مقدس اسلامی با رهبری داهیانه خود و با اهتمام به عقلانیت انقلابی و التزام عملی به اصل مردمداری از این وضعیت عبور خواهد کرد و بر همه ما فرض است که در تحلیل ها و موضع گیری ها جانب عدالت را رعایت کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :