۱۹ دی: بسیاری از مردم دوست دارند رئیسی موفق شود و شرایط کشور از این وضعیت درام به یک موقعیت با ثبات برسد و رئیس جمهور و تیم او بدون توجه به تملق‌ها، باید به این فکر کنند که با سامان شدن کشور عزیز مردم خواهند شد وگرنه بیم آن می‌رود نام نیکی از آنها ثبت نشود.
سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۵۸۰ مورخه ۷ آذرماه ۱۴۰۱ با عنوان «هراس از شکست سنگین رئیسی» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

سید ابراهیم رئیسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری وعده کرده بود که با مدیریت کارآمد، تورم را نصف و سپس تک رقمی می‌کند، معیشت مردم و اقتصاد کشور را مستقل از مذاکرات بهبود می‌بخشد، تحریم‌ها را با دور زدن خنثی و با مذاکرات لغو می‌کند و سالی یک میلیون مسکن و فرصت شغلی جدید به جامعه عرضه می‌دارد اما امروز آمارها عکس آنچه را وعده کرده بود، نشان می‌دهند. تورم رکورد زد، اقتصاد ایران نحیف‌تر شد، مذاکرات در بن‌بست قرار گرفت. مسکن و اشتغال نیز در وضعیت منفی سیر می‌کنند. به طوری که اصولگرایان را بسیار نگران کرده است،
 در همین ارتباط روزنامه اصولگرای فرهیختگان نوشت: درحالی‌که هنوز طول عمر دولت به نیمه نیز نرسیده کژکارکردی‌های موجود باعث شده است تا تصویری از یک تیم شکست خورده در اذهان عمومی بازنمایی شود، این تصویر برای تغییر نیاز به تعویض برخی از اعضای تیم و آوردن چهره‌هایی دارد که بتوانند با اصلاحات اساسی در حوزه‌های مهمی همچون درمان، ارتباطات، مسکن و خودرو گل‌های خورده را جبران کرده و مانع از ثبت یک شکست سنگین شوند.
باهنر از آن دست شخصیت‌های اصولگراست که به شدت نگران عملکرد دولت در زمینه اقتصاد و سیاست خارجی است. او می‌گوید: این جمله را باید همه مسئولان و تصمیم‌سازان کشور ما از سرشان بیرون کنند که ما می‌توانیم یک سیم خاردار به دور خودمان بکشیم و بگوییم که آقا ما با هیچ جای دنیا کار نداریم. این نمی‌شود و امروز نمی‌توان اینگونه زندگی کرد. ما که هیچ، آمریکای قدر قدرت هم نمی‌تواند اینگونه زندگی کند.
روزنامه «رسالت» با اشاره به عدم دستورپذیری اقتصاد، به انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت، تورم و رشد قیمت‌ها پشت پرده‌ای ندارد، همه‌چیز عیان و آشکار است و سرمنشأ آن در اقتصاد ایران عمدتاً «پایه پولی و نقدینگی» است. و عامل رشد نقدینگی نیز دولت است.
محمد مهاجری فعال رسانه‌ای گفت: من این را اصولگرایانه عرض می‌کنم، اگر دولت آقای رئیسی به هر دلیلی شکست بخورد و اصلاح طلبان از این فرایند به نفع خودشان استفاده کنند برای جریان اصولگرایی یک فاجعه است اما نمی‌دانم چرا آقای رئیسی اصرار دارد در زمینی بازی کند که برنده آن ممکن است خودش و اصولگرایان برای 4 سال‌ آینده نباشند.
علی ای حال بسیاری از مردم دوست دارند رئیسی موفق شود و شرایط کشور از این وضعیت درام به یک موقعیت با ثبات برسد و رئیس جمهور و تیم او بدون توجه به تملق‌ها، باید به این فکر کنند که با سامان شدن کشور عزیز مردم خواهند شد وگرنه بیم آن می‌رود نام نیکی از آنها ثبت نشود.



  • نویسنده :
  • منبع :