19 دی: استاندار لرستان گفت: ۵۴ کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جنگ رسانه ای وقایع اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران نقش داشتند.
فرهاد زیویار روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با دانشگاهیان با موضوع نقش بسیج در گام اول و دوم انقلاب در دانشگاه ها در محل دانشگاه لرستان افزود: چند کشور نیز خصومت خود با جمهوری اسلامی را به طور مستقیم علنی کرده اند که این حجم از حضور دشمنان، نشان دهنده ترس آنان از پیشرفت های کشور است.
وی با اشاره به شهادت نیروهای بسیجی به دست اغتشاشگران افزود: امام خمینی (ره) به تعبیری بهترین نمونه یک بسیجی بود که رفتار و منش وی و پیش بینی هایی که از وضعیت منطقه و جهان داشت همگی گویای بصیرت ایشان است.
وی اظهار داشت: تشکیل بسیج و ساماندهی این نهاد انقلابی از مهمترین تصمیمات امام خمینی ( ره ) بود که ثمره آن در هشت سال دفاع مقدس و سایر صحنه های حساس کشور به وضوح قابل لمس و نشانگر درایت امام به عنوان یک بسیجی واقعی است.
وی با بیان اینکه گام نخست انقلاب از سال ۱۳۴۲ آغاز، سال ۱۳۵۷ به نتیجه رسید و ۴۰ سال نخست آن با سربلندی طی شد، افزود: وقایع رخ داده طی دهه های قبل از انقلاب و پیامد آن به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی همگی به نوعی در حیطه گام نخست انقلاب به شمار می آید که نقش بسیج در این وقایع برای حراست و تثبیت انقلاب بسیار پررنگ و قابل تحسین است .
استاندار لرستان تصریح کرد: نظام سازی سیاسی و مبارزات شکل گرفته توسط اندیشمندان، روحانیون و مبارزان انقلابی، توام با روحیه بسیجی و تحت تاثیر ایستادگی در برابر غرب بود و همین موضوع در به ثمر رسیدن مبارزات نقش بسزایی داشت.
زیویار در ادامه به بحث آزادی های معقول پرداخت و گفت: آزادی به معنای واقعی و از جنبه های مختلف، در ایران نسبت به سایر کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار است و با سیری کوتاه در وضعیت جوامع غربی که ادعای آزادی و حقوق بشر را دارند، به وضوح می توان دید مردم ارزش چندانی برای حاکمیت ندارند.
وی با تاکید بر اینکه محور تمامی خدمات در ایران مردم هستند ادامه داد: هجمه های اخیر در رسانه های معاند علیه کشور و مردم به دور از انصاف و غیر واقعی است و هدف آنان چیزی جز تحریک و فریب افکار عمومی نبوده و نیست چراکه همین رسانه ها از تحمیل تحریم های ناجوانمردانه به مردم ایران طی سال های متمادی دم نمی زنند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر بر موضوعات مهم و کاربردی در گام دوم انقلاب تاکید بسیار داشته اند که همه این فرمایشات مردم محور و در راستای خدمت رسانی است.
زیویار خاطرنشان کرد: تعابیر عنوان شده برای بسیج کاملا فراگیر و مردمی است و تاثیرات این رفتار را می توان حتی در خارج از مرزها و در میان مردمان آزاده دنیا به خوبی لمس کرد.
استاندار لرستان اظهار کرد: پررنگ تر شدن رابطه مدیریت استان و دانشگاه یک اولویت است تا با رفع اختلاف نظرها و بهره بردن از نقد های علمی، در جهت توسعه و تعالی لرستان گام برداشته شود.
به گفته زیویار این اتفاق مهم با استفاده از توان نخبگان، اساتید و دانشگاهیان به خوبی قابل انجام و در راستای گام دوم انقلاب قابل تعریف است که نشست های هم اندیشی با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها فرصت مناسبی برای بهره بردن از توان این ظرفیت بزرگ علمی به شمار می رود.
استاندار لرستان در این دیدار به اقدامات صورت گرفته توسط دولت در استان اشاره کرد و جمعی از اساتید دانشگاه لرستان و دانشگاهیان نیز نقطه نظرات و مباحث خود را در این خصوص مطرح کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :