19 دی: سخنگوی کاخ سفید بار دیگر از اغتشاشات در ایران حمایت و به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی دولت جو بایدن در قبال ایران اعلام کرد که واشنگتن برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تلاش می‌کند.
کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در خصوص حمایت های دولت جو بایدن از ناآرامی ها و آشوب ها در ایران گفت که واکنش آمریکا اعم از اقدام مستقیم و نیز از طریق مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل و زیر مجموعه‌های آن ادامه خواهد داشت.
سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد: ما از ابزارهای اقتصادی مانند تحریم‌ها علیه مقامات ایرانی استفاده می‌کنیم.
وی در حمایت از قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: ما از رای شورای حقوق بشر سازمان ملل برای ایجاد یک گروه حقیقت‌ یاب به منظور بررسی موارد نقض حقوق بشر در ایران حمایت کردیم که واقعاً اقدامی تاریخی بود که پیش‌ از آن شاهد نبودیم.
سخنگوی کاخ سفید همچنین اذعان کرد: واشنگتن با سازمان‌های جامعه مدنی همکاری می‌کند تا مطمئن شود که ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل حذف شود.
این مقام کاخ سفید در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزود: ما از بیانیه مشترک وزرای خارجه زن درباره ایران حمایت و بارها و بارها بصورت آشکار در مورد حقوقی که زنان و مردان ایران برای به دست آوردن آن در حال مبارزه هستند، اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.
 قرار است  ۱۴ دسامبر /۲۳  آذر ماه جاری پیش نویس قطعنامه‌ آمریکایی حذف ایران از کمیسیون ۴۵ عضوی مقام زن سازمان ملل متحد به رای گذاشته شود تا دولت بایدن اقدامات ضد ایرانی خود را به رغم شعار رویکرد دیپلماسی در قبال تهران و حمایت از حقوق زنان در همسویی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله جدیدی کند.
دولت بایدن از آغاز حوادث داخلی ایران، حمایت از ناآرامی ها را در دستور کار خود قرار داده و از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت و با برگزاری نشست هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات ضد ایرانی خود شدت بخشیده و بر فهرست تحریم های ضد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر افزوده است.
ادعای بایدن در حمایت از زنان ایران در حالی است که دولت او به صراحت اعلام کرده در پی تعلیق عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل است.
کامالا هریس معاون بایدن، پس از دیدار با یکی از به اصطلاح فعالان حقوق بشر که از مخالفان جمهوری اسلامی ایران و حامیان افزایش تحریم ها علیه ملت ایران است، دوم نوامبر /۱۱ آبان ماه همزمان با نشست غیررسمی (آریا فرمولا) و ضد ایرانی سازمان ملل درباره حوادث اخیر ایران، در بیانیه ای قصد واشنگتن برای همکاری با شرکا به منظور حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد را اعلام کرد.
این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران معتقد است همکاری راستین در محیط بین‌المللی و پایبندی محکم به اصول عدم جانبداری، بیطرفی و غیرگزینشی عمل کردن، بهترین راه برای ارتقای مؤثر و حمایت از حقوق بشر است.

  • نویسنده :
  • منبع :