سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۵۸۲ مورخه ۹ آذرماه ۱۴۰۱ با عنوان «نیاز کشور به وحدت و وفاق ملی» به قلم مهدی عرب صادق بدین شرح است:

دستور اخیر آقای اژه‌ای در آزادی بخشی از زندان در جشن ملی نشانگر درک صحیح از گفتمان ناب انقلاب اسلامی در حکمرانی دینی است، رئیس محترم دستگاه قضا، گوش شنوا و چشم بینایی داشت و آنچه را دشمنان در پی‌اش هستند، شنید و دید؛ احسنت به آقای اژه‌ای که آب به آسیاب دشمن نریخت، همه می‌دانیم که شکاف بین حاکمیت و مردم خواسته اصلی کسانی است که فتنه اخیر را کلید زدند.
عفو و گذشت، ماهیت نظام اسلامی است و قهر و مجازت بدخواهان مغرض هم هویت و اقتدار و روی دیگر آن است. عده‌ای برای مخالفت خود امنیت ملی را بهانه قرار می‌دهند و درکی از نیاز جامعه به افزایش تاب آوری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی ندارند. بهر حال این فرصتی است برای فرزندان ما به ویژه دهه هشتادی‌ها و نسل جوان و نوجوان که در این غبار و سایه‌ای که دشمن بر جامعه انداخت فرق بین قهر دشمن و مهر نظام را درک نمایند و ان شاالله نقطه عطفی است در رشد و تعالی.
البته تصمیم‌های درست گاهی با هجمه خودی‌هایی که مهر پدرانه را درک نمی‌کنند نیز مواجه می‌شود، بار اصلی نظام بر دوش کسانی است که باید خوب ببینند و بشنوند و مقابل هجمه‌ها بایستند. هدف از زندان نیز «اصلاح» شخص مجرم است. بنابراین اگر مجرمی پشیمان شد و رفتار خود را اصلاح کرد، حتی اگر دوره محکومیت وی تمام نشده باشد، ممکن است مورد عفو نظام قرار بگیرد. بر همین اساس، یکی از هیئت‌هایی که در همان سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی رحمه‌الله‌علیه راه افتاد، «هیئت عفو زندانیان و محکومین» بود. گرچه برخی جریان‌ها درصدد بودند که این هیئت را منحل کنند، اما حمایت صریح و قاطع امام، از این اقدام جلوگیری کرد. در نامه‌ای که امام خمینی رحمه‌الله‌علیه در تاریخ ۲ دی‌ماه ۱۳۶۵ خطاب به اعضای هیئت عفو زندانیان نوشتند، حمایت قاطع ایشان درخصوص ادامه فعالیت این هیئت، به‌خوبی نشان داده شده است.
کشور ما امروز به وحدت و وفاق ملی نیاز دارد، امروز وظیفه مسئولین ایجاد نشاط در کشور است، وظیفه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آرامش و اقتدار است،‌ باید با اصلاحات ساختاری و کارکردی ثبات اقتصادی و امنیت معیشت حاصل شود، امنیت، رفاه، پیشرفت، رونق، ثروت عدالت و عزت نیاز جامعه است.



  • نویسنده :
  • منبع :