19 دی: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید در نیمه دوم گل می‌زدیم اما این کار را نکردیم و مجازات شدیم.
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ایران پس از شکست برابر آمریکا و حذف از جام جهانی در نشست خبری بعد از بازی اظهار داشت: طبیعتا به فکر نتیجه دیگری بودیم اما حریف بازی‌ را خیلی بهتر آغاز کرد و موقعیت داشت و مستحق گلزنی بود.
وی ادامه داد: در نیمه دوم بهتر شدیم و قدم به قدم جلو رفتیم و فرصت‌های کافی ایجاد کردیم. در فوتبال تیمی که گلزنی‌ می‌کند، برنده می‌شود و ما به این خاطر که گلی به دست نیاوردیم مجازات شدیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: باید در نیمه دوم گل می‌زدیم و نتیجه منصفانه تساوی بود. برای‌ آمریکا در مرحله حذفی آرزوی موفقیت می‌کنم.
کی‌روش در پاسخ به این سوال که با توجه به ارتباط نزدیک با بازیکنانش، ماجرای تهدیدهایی که شده‌اند چه چیزی بوده، گفت: من مفتخرم سرمربی تیم ایران باشم و بازیکنان بسیار عالی در اختیار دارم. من تیم‌های زیادی را مربیگری کردم و به سختکوشی آنها افتخار می‌کنم. 
وی تصریح کرد: در دنیایی که الان هستیم مشکلاتی وجود دارد، همیشه ممکن است کسی از منابع نامعلوم اطلاعاتی بدهد که درست نباشد و مطمئن باشید چیزی که در خصوص‌ تهدید بازیکنان من گفتند احمقانه و شرم آور است. در این خصوص داستان‌های زیادی شنیدیم اما بازهم می‌گویم، بازیکنان من برای مردم و کشور ایران بازی می‌کنند و خوشحالم آنها پاسخ خوبی در زمین به برخی دادند.
سرمربی تیم ایران در خصوص اینکه در این جام دو جنگ داشت که یکی داخل زمین و یکی بیرونی بود و تیمش در این دیدار نشانی از بازی‌ قبلی نداشت و بی برنامه بود، گفت: فکر می‌کنم‌ در نیمه دوم واکنش بسیار خوبی برابر یک تیم قدرتمند داشتیم. آمریکا تیم بسیار خوبی است و باعث تعجب نبود که با قدرت بازی کند.
کی‌روش ادامه داد: ما در نیمه دوم خوب بودیم و شانس‌های‌ خوبی برای گلزنی داشتیم. بازیکنان از همه نظر تلاش کردند و استحقاق داشتیم نتیجه را عوض کنیم.
وی عنوان کرد: در فوتبال اما و اگر وجود ندارد و وقتی بازی تمام می‌شود، باید واقعیت را پذیرفت تا برای آینده خودمان را بهتر آماده کنیم. باید ادامه دهیم تا همه به ما احترام بگذارند.
کی روش گفت: تیم آمریکا در دو بازی گذشته خود بسیار عالی بازی کرد و ما می‌دانستیم آنها مقابل ما هم بازی خوبی به نمایش می‌گذارند. در نیمه اول آنها روبه جلوتر بودند و ما هم به دنبال استفاده از بهترین استراتژی بودیم. در بازی قبل چند بازیکن ما مصدوم بودند اما به هر شیوه‌ای خودمان را آماده این مسابقه کردیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: ما باید فضاها را برای حریف می‌بستیم و سه فرصت خوب هم ایجاد کردیم که می‌توانستیم گل بزنیم و در فوتبال کسانی که گل نمی‌زنند، مجازات می‌شوند.
وی افزود: بازیکنانم از هیچ‌چیز برای موفقیت کم نگذاشتند. آنها شرایط تمرین و بازی‌شان شبیه به تیم‌های ملی دیگر نیست اما من وقتی هر روز با آنها کار می‌کنم و علاقه آنها را می‌بینم، خوشحال می‌شوم‌. خوشحالم در موفقیت‌های آنها سهم داشته باشم و نماینده خانواده فوتبال ایران باشم.
تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با سه امتیاز به کار خود پایان داد. ایران با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز در گروه دوم همگروه بود.  

  • نویسنده :
  • منبع :