19 دی: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر که اقدام به ارسال گوشی‌های سرقت به خارج از کشور کرده بود، خبر داد.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی از دستگیری مالخر تلفن همراه در تهران با کشف ۵۰ دستگاه تلفن همراه نیز خبر داد و گفت: متهم ۳۰۰ دستگاه را به کشورهای همسایه انتقال داده بود. رسیدگی به این پرونده در روزهای ابتدایی آذرماه جاری در دستورکار کار ماموران قرار گرفت و آنان در تحقیقات ابتدایی از فعالیت یک مالخر حرفه‌ای در جنوب تهران مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند. تحقیقات بیشتر ماموران نشان داد، یک تبعه کشور همسایه موبایل‌های مسروقه را از سارقان خریداری و به یکی از کشورهای همسایه ارسال کرده است.
وی ادامه داد:‌کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از روش های علمی کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه وی شدند و مالخر حرفه‌ای را دستگیر کردند. در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد، مرد جوان ۳۰۰ تلفن همراه مسروقه را پس از خریداری از سارقان به کشور همسایه ارسال کرده که در بازرسی از خانه وی ۵۰ گوشی موبایل سرقتی نیز کشف شد.
ولیپور گودرزی با بیان اینکه متهم پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی در تحقیقات تکمیلی به جرم خود مبنی بر مالخری و خرید تلفن همراه از سارقان اعتراف کرد، گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم آگاهی قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :