19 دی: تلویزیون دولتی چین برای فرو نشاندن خشم مردمش در مورد قوانین سخت‌گیرانه‌ استفاده از ماسک در این کشور، صحنه های حضور تماشاگرانِ بدون ماسک در سکوهای استادیوم‌های جام جهانی را سانسور می کند.
به گزارش سایت «Mirror»، در بحبوحه افزایش موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در چین، اعتراض های گسترده ای به بازگرداندن پروتکل‌های سختگیرانه در این کشور در حال انجام است.
در چین قرنطینه‌ها مجدداً برقرار شده و مردم به شرکت در آزمایش‌های انبوه کرونا تشویق شده‌اند. در همین راستا ده‌ها میلیون نفر در شهرهای بزرگ این کشور، از جمله پکن در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برند اما پخش مسابقات جام جهانی در میلیون‌ها خانه و استفاده نکردن از ماسک توسط هواداران فوتبال در قطر، خشم آنها را برانگیخته است؛ به نحوی که در نمایشی نادر از ناآرامی عمومی در چین به خیابان‌ها ریختند. صدها نفر در آخر هفته در پکن و شانگهای تظاهرات کردند و در این اعتراض ها پرسش‌هایی مبنی بر این طرح شد که مگر چین در همان سیاره‌ای نیست که قطر هم هست.
این مناقشه‌ها پیش از اینکه تصاویر بدون ماسک هواداران تیم‌ها در تلویزیون دولتی این کشور حذف شود، در فضای مجازی رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته بود.
مسابقات جام‌جهانی در چین از تلویزیون دولتی این کشور ـ CCTV Sports ـ پخش می‌شود و در سانسور برخی صحنه‌ها، نماهای نزدیک از هواداران بدون ماسک، با تصاویر و فیلم‌هایی از بازیکنان و مربیان تیم‌ها یا تصویری از راه دور از استادیوم جایگزین می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :