19 دی: رئیس صندوق رفاه دانشجویان از اجرای دو طرح تشویقی به مناسب ۱۶ آذرماه و روز دانشجو خبر داد.
«مسعود گنجی» رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی نیز یادآور شد: امسال ما افزایش ۲۰۰ درصدی در برخی وام‌های دانشجویی داشتیم. افراد متاهل قبلا حدود ۶ میلیون وام می‌گرفتند و در حال حاضر این مبلغ به حدود ۲۴ میلیون رسیده است.
او در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه‌ها مجاز هستند برای پرداخت وام از دانشجو، سفته مطالبه کنند، توضیح داد: دانشگاه‌ها مجاز به دریافت سفته برای وام دانشجویی نیستند و فعلا می‌توانند برای اعطای وام از دانشجو، ضامن کارمند بخواهند که این ضامن نیز می تواند کارمند رسمی، قراردادی یا پیمانی باشد و به این دلیل که تازه از شرایط کرونایی خارج شده‌ایم اعطای وام را خیلی سخت نگرفته‌ایم و دانشجویان با داشتن یک ضامن می‌توانند وام دریافت کنند. برای برخی دانشجوها پیدا کردن کارمندی که ضامن‌شان شود سخت است و در این مسیر مشکلاتی پیدا می‌کنند و در هیات امنا پیشنهادات جدیدی در خصوص ضامن دریافت وام دانشجویی داریم که در اسفندماه مطرح خواهیم کرد و هیات امنا در اسفندماه هر تصمیمی که در خصوص ضامن دریافت وام دانشجویی گرفت، از این به بعد براساس مصوبه آن‌ها عمل خواهد شد. 
گنجی در ادامه از اجرای طرحی تشویقی به مناسب ۱۶ آذرماه و روز دانشجو خبر داد و توضیح داد: از ۱۲ آذرماه دانشجویانی که اقساط باقی مانده وام خود را یکجا پرداخت کنند، از کارمزد و جریمه‌های احتمالی اقساط پرداخت نشده، بخشیده خواهند شد و دانشجویان با هر نوع وام دانشجویی که دریافت کرده اند، اگر بتوانند این کار را انجام دهند، شامل چنین تشویقی خواهند شد و تا ۳۰ آذرماه برای بهره مندی از این تسهیلات فرصت دارند. 
او از یک طرح تشویقی دیگر نیز خبر داد و گفت: همچنین برخی دانشجوها بخصوص دانشجویان دکتری ورودی ۹۵-۹۶ با وجود کرونا، اقساط وام دانشجویی خود را پرداخت نکرده اند و به همین دلیل ما تعداد اقساط آن‌ها را ۳۶ ماهه کرده بودیم تا زودتر پرداخت و تمام شود، اما به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو برای این دسته از دانشجویان نیز طرح تشویقی داریم و اگر بتوانند از ۱۲ تا ۳۰ آذرماه قسط وام خود را واریز کنند، می‌توانند دوباره تعداد اقساط خود را ۶۰ ماهه کنند. این دانشجویان چون باید اقساط خود را ۳۶ ماهه پرداخت کنند، مبلغ اقساط‌شان کمی بالا رفته بود و اگر بتوانند در این بازه زمانی (۱۲ تا ۳۰ آذرماه) اولین قسط خود را پرداخت کنند، اقساط‌شان مجددا ۶۰ ماهه و بلندمدت می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :