19 دی:رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به وجود ۸۰۰ هزار داوطلب در کشور، گفت: به منظور جذب و حفظ این افراد باشگاه داوطلبان تاسیس می‌شود.
وحید سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به باشگاه رفاهی داوطلبان هلال احمر گفت: این باشگاه در چارچوب سیاست‌های حفظ و قدردانی از داوطلبان فعال هلال احمر به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
وی افزود: راه‌اندازی این باشگاه در مراحل پایانی است و پس از بهره‌برداری، داوطلبان فعال براساس میزان ساعات فعالیتی که ثبت می‌کنند، قادر خواهند بود از تسهیلاتی در بستر این نرم افزار استفاده کنند؛ برای بهره‌مندی کارت‌های عضویت در اختیار اعضا قرار می‌گیرد تا هر کس بر مبنای رتبه معرفی شده از خدمات بهره‌مند شود.
وی بیان این که بدنه و شاکله فعالیت‌های هلال احمر بروی داوطلبان است، ‌گفت: بر اساس اعلام مسئولان فدراسیون صلیب سرخ جهانی، ایران جز ۵ جمعیت جهان در جذب داوطلب است.
وی با بیان این که داوطلبان جمعیت هلال احمر در کشور با توجه به علایق شخصی و دوره‌هایی که می‌گذرانند، در بخش‌های مختلف مربوط به فعالیت‌های هستند، افزود: داوطلبان در بخش‌هایی ارتقا سلامت شهروندان، ارائه خدمات توانبخشی و امداد و نجات مشغول در حال فعالیت هستند.
سلیمی گفت: سازمان داوطلبان هلال احمر در چند حوزه فعالیت دارد و داوطلبان حقیقی شامل کسانی است که علاقمند به فعالیت در پروژه‌ها و برنامه‌های بشردوستانه به صورت داوطلبانه هستند.
وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان صدور فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی مبتنی بر قانون مدیریت بحران است که مکلف هستیم با کمک سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کنیم. با توجه به حوادث چند ماه اخیر شامل بلایای طبیعی و بیماری کرونا موضوع فراخوان جمع‌آوری کمک‌های نقدی از محل این مشارکت‌ها انجام و خدمات خوبی ارائه شد.
سلیمی درباره فعالیت‌های داوطلبان هلال احمر در دوره شیوع کرونا گفت: در ابتدای همه‌گیری کرونا فراخوانی برای پزشکان داوطلب اعلام کردیم؛ و بسیاری از پزشکان در پروژه ۴۰۳۰ به به ارائه راهنمایی و مشاوره درباره این بیماری بود مشغول شدند؛ توانستند کمک خوبی کنند.
وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از برنامه داوطلبان هلال احمر یعنی نذر آب گفت: سازمان داوطلبان در قالب اجرای برنامه ملی نذر آب۵ در صدد است تا با هم افزایی و به اشتراک گذاری منابع ملی و فکری اتاق بازرگانی، اصناف، معادن و کشاورزی ایران، با ایجاد شغل‌هایی برای نگهداشت جمعیت فعال و جویای کار در این مناطق و همچنین اجرای طرح‌های اقتصادی کم آب‌بر و زودبازده ، اقدامات گسترده ای را انجام دهد.
سلیمی اضافه کرد: تمام هزینه‌ها این طرح از سوی خیران و نیکوکاران محقق می‌شود و این طرح هیچ بودجه دولتی ندارد و در پایان طرح میزان هزینه‌های این نذر آب اعلام می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :