19 دی: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یابندگان اشیاء تاریخی و گنجینه‌های ارزشمند، در صورت تحویل پاداش‌ مناسبی دریافت می کنند.
سید «عزت‌الله ضرغامی» شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حدود ۲ هزار پرسنل مجرب دارد و با هرگونه تخلف و قاچاق میراث فرهنگی برخورد می‌کنند.
وی بیان کرد: هر چند روز یکبار نیز در خصوص شمار تخلفات و رسیدگی به پرونده های مورد نظر گزارش و اطلاع رسانی لازم انجام می شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: چنانچه شخصی بدون مجوز، اقدام به کاوش و حفاری برای پیدا کردن اشیاء تاریخی و گنجینه نماید، بر اساس قانون با وی برخورد می شود، هر چند این عمل به‌ صورت مداوم انجام می‌شود.
ضرغامی ادامه داد: همچنین اگر شخصی به صورت تصادفی در یک مکان و یا در منزل خود دفینه ای را پیدا کرد انتظار می رود به مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارش دهد.
وی تاکید کرد: بر اساس قوانین وزارتخانه، چنانچه شخصی دفینه یا گنجینه ارزشمندی پیدا کند و آن را به میراث فرهنگی تحویل دهد، پاداش مناسبی دریافت می کنند، به عنوان مثال اگر طلاجات باشد حداقل به مقدار خود طلا به عنوان پاداش پرداخت می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به تمام افرادی که عشق پیدا کردن دفینه دارند توصیه می‌شود، که نخست در صورت امکان اطلاع دهند و اگر دسترسی پیدا کردند آنها را تحویل میراث فرهنگی کشور دهند چرا که با این اقدام علاوه بر انجام یک کار ارزشمند ملی و فرهنگی، پاداش مناسبی دریافت می کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :