19 دی: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی جدید از جنوب‌غرب کشور در روز دوشنبه خبر داد و گفت: این هفته بارندگی پراکنده را در اغلب استان‌ها رخ خواهد داد و برای کلان‌شهر تهران نیز به دلیل بارش خفیف باران و وزش باد هفته‌ای بدون آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.
«صادق ضیاییان» در گفت‌وگو با ایرنا در مورد آخرین وضعیت آب و هوای کشور، اظهار کرد: هفته‌ای پُر بارش را برای اغلب استان‌های کشور پیش‌بینی می‌کنیم تا جایی که روی کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها از جمله تهران و تبریز تاثیر خواهد گذاشت. بارش باران، وزش باد شدید موقتی، کولاک برف در ارتفاعات و کاهش محسوس دما را در استان‌ها خواهیم داشت.
وی توضیح داد: روز گذشته بارش‌ها در زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان مازندران و ارتفاعات استان تهران، البرز و قزوین آغاز شد و برای امروز (یکشنبه) بارش‌ها در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و غرب فارس تداوم دارد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا (دوشنبه) بارش‌ها در اردبیل، گیلان، مازندران، تهران، البرز، شمال قزوین، شرق خوزستان، جنوب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی فارس، نیمه غربی کرمان و هرمزگان پیش‌بینی شده است.
ضیاییان اضافه کرد: روز سه‌شنبه نیز در شمال و شرق اردبیل، گیلان، نوار شرقی و جنوب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه غربی کرمان انتظار بارندگی داریم.
وی تصریح کرد: روز چهارشنبه نیز در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان، جنوب یزد، جنوب اصفهان، اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی بارش‌ها رخ خواهد داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تقریباً این هفته هر روز در برخی استان‌ها بارش رخ می‌دهد، گفت: روز دوشنبه در تهران بارش خفیف باران خواهیم داشت و برای تبریز و تهران اگرچه بارش‌ها خفیف است، اما انتظار می‌رود از انباشت آلاینده‌ها جلوگیری کند.
به گفته ضیاییان امروز و فردا به دلیل بارندگی و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اثر وزش باد انباشت آلاینده‌ها را در تهران نخواهیم داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :