19 دی: رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران فریب شعار آزادی را نمی‌خورند و آزادی خود را در انقلاب بهمن ۵۷ پیدا کردند، اظهار داشت: ملت ایران اجازه تهدید علیه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از سوی دشمن را نمی‌دهد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان رباط کریم افزود: کسانی را که با حرف‌های خیلی زیبا در جامعه اخلال و تفرقه ایجاد می کنند و همچنین باور و اعتقاد مردم را هدف قرار می دهند، بشناسیم. 

وی با بیان اینکه  باید زمان خود، خطر، فتنه و خطر ها را بشناسیم، اظهار داشت: عده ای می خواهند جوانان پرکار اهل درس را از تحصیل، فعال اجتماعی را از فعالیت و تولیدکننده را از تولید باز دارند و به نحوی عمل کنند که جامعه از رشد و تعالی باز ماند. 

آیت الله دکتر رئیسی با اشاره به شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: فاطمه (س) شخصیتی است که پیامبر (ص) و امام علی(ع) در مورد آن سخن گفته اند، شاید نرسیم که تمام روایات و احادیث را در مورد این بانوی همام مطالعه کنیم، اما باید با مطالعه از آن مطلع شویم. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عمل انسان باید نشات گرفته از نیت صادقانه باشد و اگر صداقت در عمل، سخن و نیت رخ داد، شخص صدیق می‌شود. 

فاطمه اطهر (س)، الگو بشریت است و امام صادق (ع) فرمودند که فاطمه صدیقه شهید بود و صداقت در سخن و عمل، اندیشه، انگیزه، نیت و سلیقه و باطن، در سلوک و رفتار، مقصد و هدف داشت. 

وی خاطرنشان کرد: حقیقت سخنانی که در مورد فاطمه مطرح می شود را باید اولیای خداوند بفهمند، اما آنچه که می دانیم این است که فاطمه برای هر کسی که می خواهد زندگی فاطمی کند در دسترس است، اخلاق، عبادت، جانفشانی در راه ولایت، آن زمان که در برابر جریان نفاق ایستاد و با ۲ سلاح روشنگری خطبه هایش و اشک های دیدگانش نقاب از چهره نفاق بر هم زد. 

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران دشمن را خوب می شناسد و این درسی است که از فاطمه اطهر (س) آموخته اند، خاطرنشان کرد: از همه مردم ایران قدردانی می کنم که برای بار دیگر دشمن را ناکام گذاشتید، مردم ایران نشان دادند که با فاطمه (س) انس دارند و الگویشان در زندگی این بانو است. 

آیت الله رئیسی خطاب به دشمنان نظام و استکبار جهانی وهمدستانش گفت: حضور شما در هر منطقه و جایگاهی با هر شعار زیبایی سلب کننده آرامش و زندگی مردم است نه ایجاد کننده آزادی برای مردم، زنان و مردان ما افتخارشان آن است که الگویشان فاطمه (س) است. 

وی اضافه کرد: در دنیا چه کسی را برای الگو گیری در زمینه اخلاق، عمل، همسرداری، حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی و دیگر حوزه ها پیدا کنند جز فاطمه (س) که الگوی زنان و مردان عالم شود؟ قهرمانان و نام آوران بسیاری هستند اما شخصیت فاطمه اطهر (س) فقط الگوی بشریت است و ما افتخار ارادت به این بانوی ۲ عالم را داریم. 

رئیس جمهور با بیان اینحکه دشمن نمی خواست ما به این نقطه برسیم، تاکید کرد: دشمنان نشاط اجتماعی، آزادی و پیشرفت ما را نمی خواستند، وضع افغانستان را ببیند ۳۵ هزار بچه معلول در در این کشور هست، اینها را برای ایران می خواهند؛ جمهوری اسلامی استقلال و آزادی خود را به برکت امام راحل پیدا کرده و اجازه نخواهد داد که این سرمایه عظیم را دشمن تهدید کند. 

آیت الله دکتر رئیسی اظهار داشت: مردم رباط کریم بدانند دولت خدمتگزار شما شب و روز خود را صرف می کند تا مشکلات در سطح کشور کاهش یابد و در حوزه های مختلف اقتصادی و رونق تولید تلاش می کند و با وجود تحریم ها و تهدید و عقب گرد و توقف را برای خود جایز نمی داند، یک راه بیشتر به غیر از پیشرفت نداریم و این پیشرفت می تواند دشمن را عصبانی کند. 

وی ادامه داد: عصبانیت دشمن برای این است که چون تحریم کرد و خودش هم اعلام می دارد که تحریم ها مفتضحانه شکست خورد، نفت را نتوانست تحریم کند، اعلام کردیم که بیش از گذشته صادر می کنیم، تراز تجاری از منفی به سمت مثبت شدن حرکت کرد. 

رئیس جمهور افزود: دشمنان معترف هستند که در بسیاری از حوزه ها حرف اول را ایران می زند، در حوزه دانش بنیان به نتایجی دست یافته اند که بسیار شگفت انگیز است و تمام کار دانش بنیانی که می شود، قابل توجه است و از این وضعیت عصبانی هستند؛ عصابنی باشید و از این عصبانیت بمیرید، ایران به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. 

وی اعلام کرد: توفیقم برای حضور در این منطقه و شهرستان های اطراف تهران که جمعیت برخی از آنها و زیر ساخت ها و مراکز مختلفی که دارد شاید به اندازه برخی استان های کوچک ما باشد و با آنکه نام شهرستان دارد اما به اندازه یک استان است. 

آیت الله دکتر رئیسی گفت: مسکن از نکات جدی و نیاز حتمی است و بارها اعلام کرده ایم که نسبت به مصوبه قانونی ساخت یک میلیون مسکن، وزیر راه و شهرسازی کار را دنبال کنند. 

وی با قدردانی از مردم شهرستان رباط کریم اضافه کرد: مردم مطالب خود را به ما منتقل کنند، ما برای همین به منطقه آمدیم که به این مطالب توجه کنیم 

رئیس جمهور یادآور شد: مدیرانی که امروز به نام دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمتگذار مردم هستیم، برای این مردم هرچه کار و خدمت و از کارهایشان گره گشایی شود، باز هم وظیفه داریم، امروز شان دولت در این دوره و در دوره های دیگر، عبارت از شان خدمتگذاری است. 

وی تاکید کرد: از مدیران به طور جد می خواهم که ارتباط با مردم و شنیدن سخن آنان و باز بودن درهای اتاقتان برای حضور آسان مردم خواست من است. 

آیت الله دکتر رئیسی در این سفر یکروزه ضمن بازدید میدانی از شهر پرند از طرح های نیمه تمام و رو به پایان از جمله پروژه قطار شهری مترو، تصفیه خانه و فاضلاب شهری و طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند، در جریان پیشرفت فیزیکی طرح های نیمه کاره شهرستان قرار می گیرد. 

دیگر برنامه های آیت‌الله رئیسی در شهرستان رباط‌کریم نشست در شورای اداری و دیدار عمومی با اقشار مردم در مصلای حضرت امام خمینی (ره) این شهرستان است. 

رئیس‌جمهور پیش از این، با مردم‌ شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، شهر قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک و پیشوا دیدار و تصمیم ومصوبات خوبی را برای شهرستان های استان تهران گرفت. 

شهرستان رباط کریم با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر با سه شهر پرند، رباط‌کریم و نصیرشهر در جنوب غربی استان تهران قرار دارد و یکی از قطب های صنعتی استان تهران است.

  • نویسنده :
  • منبع :