19 دی: فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه «بیش از ۷۰ روز است که کارکنان فراجا در اقصی نقاط کشور در میدان مقابله با فتنه‌گران حضور مقتدرانه دارند» گفت: «ماموران طی این مدت اجازه نداده‌اند که معاندان و ضدانقلاب به اهداف شوم و پوشالی خود برسند؛ پلیس با کسانی که امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند قاطعانه برخورد خواهند کرد و دیگر خویشتنداری نخواهند کرد.»
سردار حسین اشتری با حضور در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) در جمع دانشجویان انتظامی و دانشجویان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی سخنرانی کرد و گفت:‌ این روز را خدمت تمامی دانشجویان عزیز و گرانقدر تبریک عرض می‌کنم؛ ۱۶ آذر یادآور روزی است که تمامی دانشجویان مسلمان ما علیه آمریکا و حکومت ستمشاهی پهلوی قیام کردند و در آن روز به دستور آمریکای جنایتکار خون سه عزیز از دانشجویان گرانقدر به زمین ریخته شد. به عبارتی از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ شعار مرگ بر آمریکا شکل گرفت و استکبارستیزی مردم و دانشجویان نیز ظهور و بروز پیدا کرد.

دشمن از ایران قوی و مستقل در هراس است

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه بحمدالله دانشجویان با حضور موثر خود در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی توانسته‌اند مسائل و نقطه نظرات‌شان را منعکس کنند، اظهارکرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اشاره و تاکید کرده‌اند که دانشجویان باید بتوانند حرف حق خود را در یک محیط آرام بیان کنند.
اشتری با بیان اینکه امروز استکبار جهانی با اهداف شوم خود و تشویش اذهان عمومی هدف برخی از دانشجویان را تغییر داده است، گفت: در سال ۱۳۳۲ دانشجویان با مبارزه و قیام خود به دنبال استکبارستیزی و همچنین به دنبال برقراری عدالتخواهی بودند، این در حالی است که ایادی استکبار به گونه‌ای افکار دانشجویان را مورد هدف قرار داده‌اند تا بتوانند اهداف و توطئه‌های پوشالی خود را پیاده‌سازی کنند. آنچه مسلم است این است که ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی و دانشجویان عزیز همواره به دنبال ظلم ستیزی و عدالت محوری بوده‌اند؛ از آنجایی که دشمنان و معاندان از ایران قوی و مستقل در هراس هستند بنابراین باید مستحکم‌تر از قبل راه پیروزی و استقلال را در کشور ادامه دهیم و این مهم به عنوان یک وظیفه خطیر بر عهده دانشجویان فهیم ایران اسلامی است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز دانشجویان دانشگاه­‌های نیروهای مسلح به دنبال استقلال، اقتدار و ظلم ستیزی در کشور هستند، بحمدالله به برکت خون شهدا خصوصا شهدای دانشجو و هدایت­‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، دانشجویان دانشگاه­‌های نیروهای مسلح مسیر مستقیم در راستای دفاع از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پیش گرفته و تا پای جان ایستاده‌اند.
اشتری با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه نیروهای مسلح از بهترین دانشجوها در راستای اقتدار و استقلال کشور هستند، تصریح کرد: امروز علاوه بر دانشجویان مسلمان انقلابی و حزب‌اللهی، دانشجویان غیرمسلمان بسیاری نیز در دانشگاه‌های  کشور حضور دارند که به واسطه سطح بالای علمی دانشگاه‌های کشور علاقه دوچندانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین عزت و سرافرازی ایران اسلامی دارند.
وی به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) به مناسبت برگزاری مراسم مشترک دانش آموختگی اشاره کرد و گفت: حضور ایشان در دانشگاه برای ما باعث افتخار و برکت بود به گونه‌ای که فرمایشات ایشان برای تمامی دانشجویان به عنوان یک چراغ راه است. در واقع فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش آموختگی یک روحیه عظیم به تمامی کارکنان انتظامی کشور بخشید، عباراتی که ایشان در این مراسم عنوان کردند بسیار حکیمانه بود؛ ایشان پلیس را مقتدر و مظلوم عنوان کردند. وظیفه ما خصوصا در این دانشگاه این است که فرمایشات مقام عظمای ولایت را سرلوحه تمامی امور قرار دهیم چرا که فرمایشات حکیمانه ایشان برای تمامی دانشجویان در راستای خدمت رسانی مضاعف به مردم بسیار امیدبخش است.
فرمانده فراجا به موضوع مهم بهبود معیشت کارکنان نیز اشاره کرد و گفت: ارتقاء معیشت کارکنان از موضوعات اصلی مسئولان فراجا است؛ بحمداله طی چند سال اخیر در این راستا اقدامات مطلوب و چشمگیری انجام شده و بسیاری از آن‌ها شامل تامین مسکن سازمانی و ملکی کارکنان نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی طی سال‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
اشتری با تاکید بر اینکه دانشجویان با هدف خدمتگزاری به مردم قدم برداشته و این لباس مقدس را بر تن کرده‌اند، عنوان کرد: دانشجویان امروز سرباز ولایت، خدمتگزار مردم و پاسدار ارزش‌های والای ایران اسلامی هستند از این رو مسئولان مربوطه در فراجا نیز در راستای تامین معیشت شما دانشجویان گرانقدر و همچنین کارکنان از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.
فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه امنیت بالاترین نعمت‌­ها است، خاطر نشان کرد: با وجود امنیت به تمامی اهداف مدنظر خود خواهیم رسید بنابراین کارکنان فراجا با خدمت رسانی شبانه‌روزی برای برقراری نظم و امنیت و تداوم آن در کشور لحظه ای دریغ نخواهند کرد.
وی ادامه داد: شما دانشجویان عزیز در این لباس مقدس به عنوان سربازان ولایت باید با ارتقاء مهارت و تخصص‌گرایی خدمتگزار خوبی برای مردم باشید و در راستای عزت و سرافرازی ایران اسلامی با سرلوحه قرار دادن فرمایشات حکیمانه مقام عظمای ولایت بیش از پیش تلاش کنید. شما دانشجویان باید به واسطه حضور در این دانشگاه و همچنین بر تن داشتن این لباس مقدس و جایگاهی که دارید خداوند متعال را شاکر باشید و با عهد و پیمانی که با شهدای عزیز و والامقام بسته‌اید با اقتدار در مسیر شهدا قدم بردارید.

برخورد قاطعانه پلیس با هنجارشکنان

فرمانده کل انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ بیش از ۷۰ روز است که کارکنان فراجا در اقصی نقاط کشور در میدان مقابله با فتنه‌گران حضور مقتدرانه دارند و طی این مدت اجازه نداده‌اند که معاندان و ضدانقلاب به اهداف شوم و پوشالی خود برسند؛ پلیس با کسانی که امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند قاطعانه برخورد خواهند کرد و دیگر خویشتنداری نخواهند کرد.
اشتری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری، فتنه اخیر معاندان را جنگ ترکیبی تمام عیار عنوان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز دشمن به بهانه‌های مختلف با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت خود به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، این در حالی است که به لطف خداوند متعال و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی و ایثارگری و پایمردی همکاران انتظامی در سراسر کشور به عنوان حافظان امنیت و همچنین وجود بسیج و سپاه دشمن در اهداف خود ناکام مانده است و پلیس با کسانی که موجبات ناامنی مردم را فراهم آورند و به جان، ناموس و مال مردم آسیب وارد کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد و کسانی که به اموال و جان مردم آسیب می رسانند آشوبگر هستند و مجرم شناخته می‌شوند.
بر اساس اعلام سایت پلیس، اشتری با تاکید بر اینکه پلیس حافظ جان، مال و ناموس مردم است، اظهارکرد: افتخار می‌کنیم که امروز با اقتدار در برابر افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند، ایستادگی می‌کنیم؛ همکاران ما در مجموعه انتظامی مقتدرانه، مظلومانه و باخویشتنداری و همچنین هوشیاری حافظ نظم و امنیت در ایران اسلامی هستند و در این راه لحظه‌ای کوتاهی نخواهند کرد. امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هرگز اجازه نمی‌دهیم عده‌ای آشوب گر به امنیت و آرامش مردم خدشه‌ای وارد کنند چه بسا که در این مسیر بسیاری از همکاران عزیزمان به درجه رفیع شهادت و همچنین جانبازی نائل آمدند از این رو پلیس مقتدرانه‌تر از قبل و براساس قانون با افرادی که به دنبال شرارت و ناامنی هستند، برخورد می کند.
اشتری همچنین خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با نشر اکاذیب به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند و افکار و اعتقادات جوانان ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند؛ انقلاب اسلامی با خون پربرکت شهیدان ایران اسلامی به ثمر رسیده و مردم در دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های آن لحظه‌ای دریغ نخواهند کرد.

مردم پلیس را ملجا و پناهگاه امن خود می‌دانند

وی با تاکید بر اینکه تا پای جان برای پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و امنیت مردم ایستاده‌ایم، تصریح کرد: بحمداله امروز مردم به پلیس اعتماد دارند و قدردان خدمت رسانی شبانه روزی کارکنان خدوم پلیس هستند، چه بسا در بسیاری از موارد مردم برای حل مسائل و مشکلات خود به پلیس پناه می‌آورند چراکه پلیس را ملجا و پناهگاه امن خود می دانند.
اشتری افزود: جای تأسف است افراد غافل و فریب خورده به دام دشمن افتاده‌اند از این‌رو وظیفه سنگینی بر عهده ما قرار دارد که در این مسیر با اولویت قراردادن فرمایشات و تاکیدات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی خصوصا اهتمام بر جهاد تبیین اجازه ندهیم آمریکا و ایادی آن خدشه‌ای بر امنیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کنند، چرا که امروز دشمنان با توطئه چینی و آتش افروزی سعی دارند جای جلاد و شهید را عوض کنند.
وی ادامه داد: عناد دشمنان از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شده است البته در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند؛ پیروزی از آن مردم متدین ایران اسلامی و کسانی است که جان خود را برای دفاع از نظام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشته‌اند.
فرمانده فراجا همچنین خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان گرانقدر برای خدمت رسانی مضاعف به مردم ایران اسلامی و همچنین پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب باید پایه‌های علمی و اعتقادی خود را قوی کنید و برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی مهارت افزایی و تخصص گرایی را مورد اهتمام و در راس امور خود قرار دهید.
  • نویسنده :
  • منبع :