19 دی: سخنگو فدراسیون کشتی با بیان اینکه اعزام نشدن حسن یزدانی و امیرحسین زارع در راستای استراتژی کادر فنی برای انتخابی تیم ملی است گفت: این ۲ کشتی‌گیر در جام تختی و یک تورنمنت دیگر شرکت خواهند کرد.
محمدابراهیم امامی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به مشکلات پیش‌روی اعزام تیم کشتی آزاد ایران به جام جهانی آمریکا، اظهار داشت: با وجود تاکید اتحادیه جهانی کشتی بر شرکت تیم‌های مدعی، آمریکایی‌ها یک سری کارشکنی انجام دادند و چهار عضو کاروان اعزامی ایران از سفر به مسابقات جام جهانی بازماند. آنان حتی ویزای سه کشتی گیر کشورمان را در دقایق پایانی صادر کردند. ویزای ۲ مربی، سرپرست تیم و یک داور بین المللی برای حضور در این مسابقات صادر نشد. سال گذشته نیز این مشکلات برای تیم ایران وجود داشت و آنان کارشکنی زیادی انجام دادند.
سخنگو فدراسیون کشتی ادامه داد: اتحادیه جهانی اعلام کرده تیم‌ها نمی‌توانند بدون عذر موجه در این مسابقات حضور نداشته باشند. لذا ما برای تسهیل در مسیر المپیکی شدن تیم را اعزام کردیم. فدراسیون کشتی اعتراض خود را به صادر نشدن ویزا به گوش نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی رساند و نامه اعتراضی ما نیز به این اتحادیه ارسال شده است. تیم ایران از تمام نفرات خود برای حضور در این مسابقات استفاده نکرده بلکه آزادکاران با ترکیبی از کشتی گیران جوان و باتجربه به آمریکا اعزام شدند.
امامی با اشاره به غیبت یزدانی و زارع برای مسابقات جام جهانی آمریکا گفت: این غیبت در راستای انتخابی المپیک است و این ۲ قهرمان جهان باید در بهمن یا اسفند در یک تورنمنت معتبر بین‌المللی حضور یابند. همچنین نگاه ما به المپیک است و دیگر رقابت‌ها در در اولویت بعدی قرار دادیم. در تیم چند آزادکار جوان حضور دارد و به دنبال پشتوانه سازی برای آینده کشتی ایران هستیم. در ضمن یزدانی و زارع در جام تختی کشتی‌ خواهند گرفت.
  • نویسنده :
  • منبع :