19 دی: رئیس بانک مرکزی راهکارهای بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز را تشریح کرد.
علی صالح‌آبادی روز جمعه درباره راهکارهای بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز، گفت: اقدامات بسیاری برای ساماندهی بازار در حال اجرا است؛ عرضه‌هایی در بازارهای مختلف در حال انجام است و ضوابط موردنیاز این بازار اعمال می‌شود؛ به طور مثال اخیرا مقررات مربوط به اعطای ارز به دارندگان کارت‌های بازرگانی تسهیل شد و همچنان بسیاری از مقررات ارزی را متناسب با نیازهای واقعی بازار تسهیل می‌کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی نیز به عنوان بازارساز در بازارهای مختلف حضور دارد و صادرکنندگان را به عرضه ارز خود در بازار تشویق می کند، اظهار کرد: تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان و نیازهای خدماتی موجود در بازار را مستمر دنبال و با حضور در بازارهای مختلف، آنها را مدیریت می‌کنیم.
صالح‌آبادی با بیان اینکه نیازهای خدماتی مختلفی که گاهی ممکن بود ارزی به آن‌ها تعلق نگیرد، در کارگروه‌ها شناسایی شده است، ادامه داد: در بانک مرکزی تمام تلاش می کند نیازهای بخش‌های مختلف جامعه چه واردکنندگان و چه نیازهای خدماتی را تامین کند.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: برای افرادی که از نوسانات نرخ ارز نگران هستند، ابزار گواهی ارزی در شعب بانک ملی عرضه شده است و این افراد می توانند دارایی خود را پوشش ریسک دهند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ ارز در روزهای آینده کاهش می یابد، گفت: تمام تلاشمان را برای مدیریت بازار ارز انجام می‌دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :