19 دی: خطیب جمعه قم گفت: دشمنان استقلال کشور را هدف قرار دادند اما باید بدانند مردم ایران و روحانیت پای انقلاب ایستاده‌اند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه بیان داشت: حضرت زهرا (س) این بانوی بزرگ اسلام در زندگی کوتاه خود درس های بزرگی برای جامعه بشری داشته است که در عرصه ایمان و اخلاق و اخلاص و ساده زیستی، حفظ و حجاب که امروز مورد نیاز جامعه است در اوج بودند.
راه فاطمی حفظ حجاب و عفاف است
امام جمعه قم گفت: راه فاطمی حفظ حجاب و عفاف است و نباید مسیر بیگانگان را دنبال کرد و نمی شود نام مسلمان را یدک بکشد، اما راه او مسیر دیگری باشد.
وی گفت: بانوان باید بدانند که دشمنان همان ماموریت رضاخان را امروز دنبال می کنند که چادر از زن مسلمان برداشته شود که این برای جامعه ما ننگ است.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: یکی از ویژگی های برجسته فاطمه ولایتمداری ایشان است که فرمود جان و روحم فدای تو یا علی (ع).
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز نیز ما برای پاسداری از انقلاب که ریشه در مکتب دارد باید ولایتمداری خود را نه در گفتار بلکه در عمل نشان دهیم.
وی افزود: از حضور گسترده طلاب و اقشار مردم قم در مراسم میثاق با ولایت در مدرسه فیضیه تشکر می کنیم که این اجتماع پیام داشت که روحانیت پای کار است و در این مسیر جان خود را فدا می کنند.
امام جمعه قم گفت: ملت ایران همچنان در این شرایط سخت و دشوار پای کار انقلاب هستند و حوزه و حوزویان نیز که خاستگاه انقلاب بوده همچنان در این مسیر قرار دارد.
آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: روحانیت هر کجا نیاز دیده که به صحنه بیاید، هیچ قدرتی برای او مهم نبوده است و میرزای شیرازی نیز با تحریم تنباکو غوغا کرد و بساط انگلیس و ناصرالدین شاه را بهم ریخت.
دشمن تمرکز خود را بر روی تخریب روحانیت گذاشت
وی با بیان اینکه امروز دشمنان تمرکز خود را بر روی تخریب روحانیت و مرجعیت قرار دادند افزود: دشمنان می دانند تا زمانی که روحانیت در کنار مردم هستند، این پیوند ناگسستنی برایشان مانع است و دشمن بدانند که آزموده را آزمودن خطا است که پاسخی کوبنده دریافت خواهند کرد.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز دانشجو بیان داشت: دانشجو ماهیتی ضد سلطه و عدالت خواهانه دارند و در صحنه های مختلف حضور داشتند که تسخیر لانه جاسوسی از جمله آنان بوده است.
امام جمعه قم گفت: دانشجویان در تاسیس جهاد دانشگاهی، دوران دفاع مقدس، تشکیل سپاه و تولید علم و فناوری و در جهاد سازندگی حضور داشته و دارند که اینها شاخصه های دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه طیف گسترده ای از دانشجویان در حوادث امروز در مسیر انقلاب و رهبری هستند افزود: اگر کسی خود را دانشجو بداند و در مسیر آمریکا باشد نمی تواند در جنبش دانشجویی وظیفه خود را ادا کند.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: دانشجویان با قامتی استوار در میدان است و دانشجو باید بداند دشمن استقلال کشور را نشانه گرفته و جامعه را به سمت مصرف گرایی ببرند و تولید علم را در کشور تعطیل کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :