19 دی: آمریکا در تداوم رویکرد دوگانه و سیاست فشار حداکثری خود علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ۳ مقام ایرانی را به تحریم کرده است.
به گزارش تارنمای وزارت خزانه داری آمریکا، بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا، علی اکبر جاویدان، ابراهیم کوچک‌زایی و الله‌کرم عزیزی از جمله مقاماتی هستند که به بهانه‌های حقوق بشری در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.
علاوه بر تحریم‌ها علیه شخصیت‌های ایرانی، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که به مناسبت روز مبارزه با فساد و روز حقوق بشر، ۴۰ فرد در ۹ کشور را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
به گزارش ایرنا، این درحالی است که روز گذشته آمریکا ۲۶ شرکت و ۵ فرد را به اتهام ارتباط با ایران تحریم کرده بود.
بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، این شبکه متشکل از ۲۶ شرکت، تحت رهبری تاجری ترکیه‌ای به نام "سیتکی آیان" فعالیت می‌کرده است.
دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ ترکیبی و اقتصادی خود علیه ملت ایران، تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از آن‌ها ملزم می‌کند.
"دفتر تروریسم و اطلاعات مالی" وزارت خزانه‌داری که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی این جنگ اقتصادی است که مدعی اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت بایدن پس از ماه‌ها بازبینی در نظام تحریم‌ها، با انتشار گزارشی نشان داد که همچون اسلاف خود تحریم را ابزاری می‌داند برای پیشبرد آنچه منافع ملی آمریکا نامیده، و به دنبال مدرنیزه کردن آن است.

  • نویسنده :
  • منبع :