19 دی: رییس جمعیت هلال احمر گفت: توانمند سازی ۱۲ هزار زن سرپرست خانواده با همکاری هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح یاس انجام می‌شود.
حسین کولیوند شنبه شب در آیین گرمیداشت روز جهانی داوطلب و پاسداشت نیم قرن خدمت بی منت هادی قروی، افزود: طرح یاران آسیب ستیز (یاس) با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال انجام است و هلال احمر این افراد را در قالب داوطلب هلال احمر، حمایت و توانمند می کند.
وی افزود: در این راستا زمینه راه اندازی کسب و کارهای خرد برای این قشر در محل سکونت شان فراهم می شود.
رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار شناسایی شدند که این زنان در حوزه تهیه مواد اولیه، بازاریابی، تولید و فروش فعالیت دارند.
کولیوند گفت: جمعیت هلال احمر علاوه بر امداد رسانی در بحران ها در عرصه های اجتماعی نیز تکالیفی بر عهده دارد.
رییس جمعیت هلال احمر بیان کرد: اقدامات تیم سحر در جریان ریزش متروپل و همدردی با خانواده متوفیان، در کنار انتقال صادقانه اخبار این حادثه به خانواده های آسیب دیدگان، موجب ناکامی منافقان برای بهره برداری و سو استفاده از این حادثه شد.
کولیوند اظهار داشت: طرح توانمند کردن ۲ هزار و ۲۰ خانوار محروم و تهیدست ساکن در محلات کم برخوردار تحت عنوان بیست بیست(۲۰۲۰) در حال انجام است.
وی دستگیری از محرومان، آزاد سازی زندانیان با کمک داوطلبان و خیران، خدمت به بیماران نیازمند در منزل را از دیگر اولویت های جمعیت هلال احمر دانست.
کولیوند گفت: هلال احمر یک سازمان، نهاد و وزارتخانه نیست بلکه جمعیتی است که همه مردم، احزاب و گروه ها را در بطن خود جای داده است.
رییس جمعیت هلال احمر افزود: بیش از ۲ میلیون داوطلب با این مجموعه همکاری دارند که ۱۴۰ هزار از داوطلبان را افراد نخبه تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: خانه هلال در مدارس، مساجد و محله ها برای آموزش امداد و نجات، اخلاق و رفتار امدادی و تبیین ارزش های دینی راه اندازی شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :