19 دی: معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید و با همه ۲۰ نفر بازداشتی زیر ۱۸ سال (عمدتا ۱۷ تا ۱۸ سال) از نزدیک گفت و گو کرد.
به گزارش معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی در ادامه بررسی وضعیت بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در تهران از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید و با همه۲۰ نفر بازداشتی زیر ۱۸ سال (عمدتا ۱۷ و تا ۱۸ سال) استان تهران از نزدیک گفت و گو کرد و در جریان وضعیت آنان قرار گرفت.
دبیر ستاد حقوق بشر که پیش از این و در طول هفته گذشته از زندان تهران بزرگ، زندان زنان و بازداشتگاه‌های امنیتی نیز بازدید کرده بود، در نشست‌هایی جداگانه با مقامات زندان‌ها، دادستان عمومی و انقلاب تهران، سرپرست و قضات دادسرای امنیت تهران و رئیس و قضات دادگاه انقلاب نتایج بازدیدها و گفت و گوهای خود را در میان گذاشت و تصمیمات لازم در برخی حوزه‌ها گرفته شد.
براساس این گزارش، در نتیجه این بازدیدها و در ادامه تدابیر رئیس قوه قضاییه، تعدادی از بازداشت‌شدگان دارای شرایط، با صدور قرارهای لازم آزاد شدند.
به گزارش ایرنا، کاظم غریب‌آبادی هفته گذشته سه روز متوالی از زندان اوین، زندان تهران بزرگ و زندان زنان و بازداشتگاه‌های تحت نظارت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بازدید و در جریان وضعیت بازداشت‌شدگان مرتبط با اغتشاشات اخیر قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :