19 دی: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تقویت بخش ریلی شهر تهران، برای ورود واگن‌های استیجاری در حال رایزنی هستیم.
پرویز سروری روز یکشنبه پیش از آغاز یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شهر تهران با کمبود واگن مواجه است، اظهارداشت: می توانیم از ۲ برابر ظرفیت موجود مترو استفاده کنیم اما به دلیل عدم بروزرسانی در دوره گذشته در این بخش شاهد کمبود هستیم.
وی با بیان اینکه استفاده از واگن استیجاری اقدام کمکی است، گفت: در حال انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی هستیم و ثمربخشی این اقدامات زمان بر است.
سروری یکی از دلایل استفاده از واگن استیجاری را بهبود وضعیت ناوگان مترو ذکر کرد و افزود: برای اینکه تامین واگن به نتیجه مثبتی برسد، با ورود واگن‌های استیجاری دارای استانداردهای لازم مشکل را حل می‌کنیم تا واگن های خریداری شده تامین شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: بنده به دلیل مشکل قلبی، آلودگی هوا را بیشتر احساس می کنم؛ وقتی ۸۰۰ هزار خودرو را وارد شهر می کنیم، شاهد آلودگی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل آلودگی هوا باید هم افزایی ملی باشد، گفت: به دلیل وضعیت ناوگان مترو و اتوبوسرانی مردم ناچارند از وسایل شخصی استفاده کنند و همین موجب آلودگی‌ هوا می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :