19 دی: بر اساس اعلام شاکی مدافع ماهان صدارت،حکم وی متوقف شد.
محمد رضا قنبر طلب شاکی ماهان صدارت از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر در پیامی در فضای مجازی نوشت به لطف الهی در نیمه شب حکم ماهانه صدارت متوقف گردید.
وی در این پیام اعلام کرده است: صدای خانواده ماهان و مردم کشورم که با بی اعتنایی به رسانه‌های بیگانه از حجت الاسلام اژه ای درخواست رأفت اسلامی داشتند شنیده شد.

بر اساس این گزارش، حکم اعدام ماهان صدرات، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، صبح نوزدهم آذر به اجرای احکام ارجاع شده است.
«ماهان صدرات مرنی»، جوان متولد ۷۸، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات ایران است. نام او توسط خبرگزاری قوه قضائیه اعلام و اتهاماتش «محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی»، اعلام شد. روز پنجشنبه، محمدرضا قنبرطلب، یکی از شاکیان خصوصی این پرونده به «شبکه شرق» گفت که همه شاکیان این پرونده از شکایت خود گذشته و اعلام رضایت کرده‌اند.
باتوجه به اینکه اتهام ماهان صدرات محاربه بود، اعلام رضایت شاکیان تاثیری در حکم اعدام او نداشت. براساس قوانین جمهوری اسلامی، محاربه در زمره حدود است و رضایت شاکی خصوصی تاثیری در آن ندارد. حکم اعدام ماهان صدرات در دادگاه بدوی صادر شده بود اما جای امیدواری وجود داشت که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شود ولی امروز شهرام صدرات، عموی ماهان به «شبکه شرق» گفت که حکم اعدام ماهان در دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام ارجاع شده است.
کاظم صدرات، پدر ماهان نیز در اظهاراتی جداگانه به «شرق» بیان کرد: «عصر چهارشنبه، جلسه برگزار کردیم، رضایت شاکیان را جلب کردیم، دست این و آن را بوسیدیم تا این پرونده ختم به خیر شود. به قاضی پرونده همه مسائل اعلام شد، ما منتظر ختم به خیر شدن بودیم ولی امروز صبح یکی از وکلای پرونده با ما تماس گرفت و گفت که ساعت ۸ و نیم صبح ابلاغیه ای آمده که در آن قید شده که حکم ماهان به اجرای احکام ابلاغ شده است.»
پدر ماهان تصریح کرد: «ما حتی از زمان اجرای حکم هم خبر نداریم. می‌گویند پرونده امنیتی است و نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم. نمی‌دانم چه خاکی به سرم کنم. ماهان متولد ۷۸ است. او بارها در جلسه دادگاه گفته که چاقو دست او نبوده است اما حکم محاربه به ماهان دادند و حالا هم می‌گویند پرونده به اجرای احکام رفته است.»
در همین زمینه، محمدرضا قنبرطلب، یکی از شاکیان پرونده «ماهان صدرات» در دومین توییت خود درباره این متهم به محاربه نوشت:
خانواده ماهان صدرات بخاطر حس وطن دوستی و عشق به ایران جواب هیچ کسی را از خارج کشور نداده و اجازه سواستفاده به احدی را ندادند!
مادربزرگش همین الان قسمم داد به پهلوی بی بی دوعالم که من صدایشان را به شما برسانم. یک دقیقه فرصت صحبت با شما ،ماهان را نجات میدهد!
گفتنی است، قنبرطلب، پیش تر، از اعلام رضایت شاکیان خصوصی این پرونده خبر داده بود.


  • نویسنده :
  • منبع :