19 دی: بیانیه مشترک عربستان و چین پس از نشست دوجانبه و درخواستشان مبنی بر همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی، موضوع تذکرات تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس بود.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، بیان کرد: به مسئولان چینی تذکر می دهم که خود را در مسیر کجی که صهیونیست ها و محور عبری - عربی طراحی کردند، قرار نداده و به مسیر درست باز گردند.
همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به مسئولان چینی و رئیس جمهور چین هشدار می‌دهم که فریب عروسک‌های کوکی کشورهای حاشیه خلیج فارس را نخورند. رئیس جمهور چین در این سفر نشان داد بیش از آنچه که تصور می‌شد ساده است. جزایر سه‌گانه ایرانی بوده، هست و خواهد بود و هر کسی بخواهد نسبت به این موضوع ورود کند با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: دولت چین به پیمان شانگهای پایبند باشد؛ در بند دو پیمان شانگهای به تمامیت ارضی ایران اشاره شده است. ای کاش رئیس جمهور چین با مشاوران خود مشورت می‌کرد و متوجه می‌شد در اساسنامه پیمان شانگهای چه مواردی گنجانده شده است.
در همین رابطه، محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس نیز در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری اظهار کرد: از خانه ملت به دولت چین تذکر می‌دهم که مواظب اظهار نظر خود در خصوص تمامیت ارضی کشور قدرتمند ایران باشد.
وی تصریح کرد: ایران قدرتمند در ۸ سال دفاع مقدس به تمام ابر قدرت‌های جهانی نشان داد که اجازه نخواهد داد وجبی از خاک خود در طمع دیگران قرار گیرد.

همچنین سلمان اسحاقی، نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی، در تذکری با اشاره به بیانیه مشترک چین و عربستان گفت: ما درباره مبادلات اقتصادی بین کشورها و بین چین و عربستان ناراحت نیستیم فقط توصیه ای به سرمایه گذاران چینی می کنم که مقداری احوالات خاشقچی را بخوانند و مراقب ابزار آلاتی باشند که هنوز در دست بن سلمان است و از خودشان حفاظت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :