19 دی: مشاور رئیس جمهور پیشین کشورمان دلیل نقض تمامیت ارضی ایران دربیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس را مبتنی بودن سیاست خارجی ایران بر پایه دشمنی دانسته است و نه منافع ملی.
دکتر حمید ابوطالبی با طرح «این سوال مهم که چرا نقض تمامیت ارضی ایران در بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس؟» پاسخ داده است که کاملا روشن است؛ زیرا سیاست خارجی چین و کشورهای شورای همکاری، مبتنی بر منافع ملی‌شان است، و سیاست‌ خارجی ایران بر پایه دشمنی با دیگران.
حمید ابوطالبی سپس در ادامه توئیت خود نوشته است: «لذا اعراب خلیج فارس که به جهت تکنولوژی و ویژگی‌های بالای اقتصادی تایوان، تقریبا تمام آنها مانند روسیه! و ترکیه و…با جمهوری چین (تایپه) - کابوس چین- ارتباط سیاسی و تجاری و اقتصادی پیشرفته و ارتباطات پروازی و…دارند، چین را از موضع قدرت مجبور کردند تا تمام خواسته‌های آنان علیه ایران را بپذیرد!
حزب کمونیست ‌مرکانتیلیست چین! هم نقض تمامیت ارضی ایران را برای توسعه‌ روابطش با اعراب پذیرفت؛ پس بپذیرید سیاست‌خارجی، توانایی و قدرت است و نه شعار و باید بر منافع ملی مبتنی باشد؛ و اگرصداقت دارید و احساس ضعف نمی‌کنید! حداقل مانند عربستان و امارات و ترکیه و روسیه! با تایوان رابطه ایجاد کنید.

  • نویسنده :
  • منبع :