19 دی: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از انتشار اوراق قرضه الحسنه طی یک ماه آینده خبر داد.
سید سعید شمسی نژاد در پانزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در گزارش عملکرد این بانک توضیح داد: جذب منابع این بانک در یک سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشت و از ۷۱ هزار میلیارد تومان به ۱۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده و حجم معوقات از ۰.۶ درصد به ۴.۶ درصد رسیده است.
وی درباره پرداخت تسهیلات این بانک در یک سال گذشته گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در یک سال گذشته سه میلیون فقره وام با میانگین ۳۰ میلیون تومان پرداخت کردیم که از این میزان ۲۵ هزار فقره وام ازدواج با رقم ۳۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که ۱۰۶ درصد رشد داشته است و ۲۵ هزار فقره وام به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
به گفته مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران این بانک در مجموع یک میلیون و ۹۰۰ هزار فقره وام تکلیفی به مبلغ ۶۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است و نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد یافته است.
وی با بیان اینکه روزانه ۸ تا ۹ هزار افتتاح حساب در شعبه‌های بانک‌های قرض الحسنه انجام می‌شود و با توجه به گسترش خدمات بانکی به صورت آنلاین ۴۰ درصد افتتاح حساب‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.
شمسی نژاد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن از مهم‌ترین اقدامات بانک در یک سال گذشته است اظهار داشت: ۲۰ تا ۲۵ درصد تسهیلات پرداخت شده توسط بانک بدون ضامن است و در رایزنی با بانک مرکزی تلاش کردیم سقف تسهیلات خرد فردی بدون ضامن را به ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان و تسهیلات حقوقی بدون ضامن را به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.
وی افزود: میزان سپرده بانک از ۱۱ میلیون به ۱۳ میلیون رسیده است و در نظر داریم به ۲۰؛میلیون سپرده افزایش دهیم.
وی درباره برنامه‌های آتی این بانک گفت: انتشار اوراق قرضه الحسنه در بورس یکی از برنامه‌های بانک است که این امر در بانک مرکزی تایید شده است و در صورت تایید حجم اوراق ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و افراد با خرید اوراق و نگهداری آن می‌توانند وام دریافت کنند و نکته مهم این است که نرخ اوراق ثابت و کارمزد آن حداقل است.
شمسی نژاد گفت: دیگر اقدامات بانک این است که در قالب طرح نزد خدمت کارمزد تسهیلات را از ۴ درصد به صفر برسانیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران منابع این بانک را ۱۳۸ هزار میلیارد تومان و مصارف این بانک ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بیان کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :