19 دی: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام باند سازمان یافته قاچاق سلاح و کشف ۷۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز از آنها در ارومیه طی عملیات مشترک نیروهای مرزبانی و پلیس استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار رحیم جهانبخش شامگاه دوشنبه اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اشخاصی به هویت معلوم در زمینه قاچاق و فروش سلاح در یکی از روستاهای اطراف ارومیه، بنا به حساسیت آن رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت عمومی و مرزبانی استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی و با انجام اقدامات فنی پلیسی در نهایت موفق شدند متهمان را شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی؛ طی عملیات ضربتی در بازرسی انجام شده از مخفیگاه متهمان؛ تعداد ۵۵ قبضه سلاح شکاری و ۱۵ قبضه سلاح جنگی(کلت کمری) کشف و ضبط شد.
سردار جهانبخش با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.
 

باند قاچاق سلاح در کرمان منهدم شد

رییس کل دادگستری استان کرمان از انهدام باند قاچاق سلاح جنگی و کشف یک محموله سلاح و مهمات در جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه دوشنبه اظهار داشت: پس از کسب گزارش هایی مبنی بر ورود یک محموله سلاح جنگی به استان کرمان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی و پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان اعلام کرد: بادستور قضایی ضربه به باند مذکور و شناسایی اعضای این باند در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ظهر امروز یکی از اعضای اصلی این باند که تعداد ۱۶ قبضه سلاح کلت کمری به همراه مقادیر زیادی خشاب را بصورت ماهرانه ای دریک دستگاه خودروی آذرا جاسازی کرده بود، دستگیر شد.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: متهم قصد داشت این محموله سلاح راکه از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود در استان کرمان و سایراستان های عمقی کشور از جمله شیراز توزیع کند که با هوشیاری پلیس در محور مواصلاتی منتهی به کهنوج توقیف شد.

وی بیان کرد: در این رابطه پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج تشکیل و دستورات لازم جهت دستگیری سایر عوامل صادر شده است .

  • نویسنده :
  • منبع :