19 دی: نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح غیرکارشناسی و بدون محاسبه کارشناسی شده بود که دولت مطرح کرد و یک ریال اعتبار برای انجام کار ندارد.
حسن لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باید این طرح به صورت کارشناسی شده به دست تیمی متخصص و کاردان داده می‌شد، به طور قطع با این روال حتی ۲۰ درصد از این طرح طی چهار سال محقق نخواهد شد.
وی ادامه داد: با انبوه سازانی از ساوه چندی پیش صحبت داشتم که این انبوه سازان حتی ارزان تر و بهتر از طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت مسکن هستند.
لطفی با بیان اینکه به نحوه طرح نهضت ملی مسکن دولت انتقاد داریم، افزود: در این طرح دولت خودش ریالی هزینه نمی کند، دولت برای اجرای پروژه زمین کشاورزان را الحاق می‌کند و ۱۸ درصد زمین را به خودشان می دهد و ۸۲ درصد زمین را خودش می‌گیرد و برای اجرای طرح واگذار می‌کند و این کار به نحوی از کیسه خلیفه بخشیدن است.
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده در شهر قروه درگزین و کرفس با این حال که زمین مربوط به منابع طبیعی بوده اما هنوز حتی یک متر زمین هم برای این طرح تحویل داده نشده است.
وی با بیان اینکه در شهر رزن برای اجرای این طرح زمین الحاق شده است، گفت: وقتی متقاضیان و مردم ۴۰ میلیون تومان سپرده برای وام‌ مسکن ندارند که بدهند، بر فرض آنجا زمین هم به مردم داده شود، چگونه می‌خواهند بسازند؟
لطفی با تأکید بر اینکه کار دولت در طرح نهضت ملی مسکن کارشناسی شده نبود، تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن دولت زمین مردم را می‌گیرد و به مردم می‌دهد، اینگونه چطور می‌توان در این طرح چهار میلیون مسکن ساخت؟
وی در ادامه مطرح کرد: مردم استان همدان و شهرستان‌های رزن و درگزین سالیانه میلیاردها تومان پول به حساب صندوق‌های بازنشستگی به ویژه صندوق تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند اما این صندوق‌ها تاکنون در این مناطق ریالی سرمایه گذاری نداشته‌اند، حال اینکه در سایر استان‌ها از جمله تهران، فارس و آذربایجان غربی و شرقی سرمایه‌گذاری های هنگفتی انجام داده‌اند.
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همین رابطه از وزیر کار در صحن علنی دو روز پیش مجلس درخواست کردم که عدالت را در سرمایه گذاری رعایت کرده و نسبت به سرمایه گذاری در حوزه انتخابیه در اسرع وقت اقدام کند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت نیمه جان شهرک صنعتی شهرستان رزن و درگزین اظهار کرد: شهرک صنعتی رزن با مشکل ضعیف بودن برق مواجه بوده و شهرک صنعتی در حال احداث قروه درگزین هم از سه سال پیش هنوز اندر خم یک کوچه است.
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن ساختمانی از خود نداشته و تنها با دو پرسنل اداره می‌شود و شهرستان درگزین هم اصلاً اداره ای با نام اداره صمت ندارد.
وی در پایان گفت: در رابطه با شهرک صنعتی و اداره صمت حوزه انتخابیه خود در صحن علنی دو روز پیش مجلس به وزیر صمت تذکر داده‌ام که در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات صنعتی و اداری این شهرستان ها اقدام لازم را انجام دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :