19 دی: مدیرکل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از ابتلای بیش از ۴۰درصد جمعیت زنان ‌و مردان کشور به بیماری پوکی استخوان خبرداد.
کوروش اعتماد سه شنبه در حاشیه آغاز بکار درمانگاه تخصصی پوکی استخوان در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری به خبرنگار ایرنا گفت: پوکی استخوان بیماری خاموش عصر کنونی است که تعداد زیادی از افراد جامعه به آن مبتلا هستند که از بیماری خود با خبر نیستند.
وی افزود: با توجه به اهمیت شناسایی و اعمال درمان های به موقع برای مبتلایان به این بیماری حوزه اداره کل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت برنامه غربالگری پوکی استخوان در کشور اجرا می کند.
مدیرکل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای این منظور با انجام مقدمات اجرا ، زنان بالای ۵۰سال در تعدادی از استان های منتخب غربالگری پوکی استخوان برای آنها انجام خواهد شد.
اعتماد همچنین به اجرای طرح های غربالگری شنوایی نوزادان و بیماری های مزمن تنفسی همچون آسم و برونشیت به عنوان دیگر برنامه مطالعاتی در حوزه اداره کل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت نام برد.
وی به برنامه شناسایی و تشخیص سرطان روده بزرگ اشاره کرد و افزود: برای این منظور کیت های تشخیص این نوع سرطان به افراد بالای ۵۰سال داده می شود.
وی از سرطان روده بزرگ به عنوان سرطانی نام برد که در صورت تشخیص زودهنگام امکان درمان کامل آن وجود دارد.
مدیرکل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشگاهی با سطح کیفی بالای خدمات جامع سلامت و بهداشت نام برد و ‌گفت: مردم ابن استان در برخی شاخص های بیماری های غیرواگیر همچون اضافه وزن و کم تحرکی در وضعیت بالایی قرار دارند که می بایست اقدامات به موقع در این زمینه انجام شود.

  • نویسنده :
  • منبع :