19 دی: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری اولین جلسه محاکمه متهمین پرونده جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارومیه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی با بیان اینکه در پاییز سال گذشته حسب گزارش مرجع امنیتی درخصوص فعالیت افرادی در سطح استان با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت، افزود: با وصول این گزارش پرونده کیفری در دادسرای انقلاب ارومیه تشکیل و با ورود مقامات قضایی و انجام تحقیقات مقدماتی قضایی و اقدامات فنی مراجع امنیتی عوامل اصلی این رفتارهای مجرمانه شناسایی و با دستور قضایی دستگیر شدند.
رئیس کل دادگستری استان افزود: با تحقیقات کامل و قانونی که در مرحله دادسرا از این افراد صورت پذیرفت ارتباط و جاسوسی ۱۰ نفر از متهمین اصلی این پرونده به نفع رژیم صهیونیستی محرز و با صدور کیفرخواست امروز محاکمه ۵ نفر از این افراد در دادگاهی با تعدد قاضی و با حضور متهمین و همه وکلای تعیینی از سوی ایشان انجام شد و دادگاه مابقی متهمان در روزهای آتی تشکیل و به اتهامات ایشان هم رسیدگی خواهد شد.
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان کرد: تأکید بر بررسی همه جانبه و توجه به همه ابعاد پرونده و رسیدگی قانونمند و عادلانه و اتخاذ تصمیم بر اساس مقررات قانونی که مورد تأکید ریاست معزز قوه قضاییه هم است، می باشد و یقیناً دستگاه قضایی در بحث امنیت کشور و آرامش و آسایش شهروندان وظیفه خود می داند با لحاظ همه ظرفیت های قانونی نسبت به بررسی موضوع اقدام و اتخاذ تصمیم نماید.
عتباتی در پایان گفت: همه وکلا و متهمان بر اساس الزامات قانونی فرصت دفاع را دارند و تمامی مدارک و مستندات به رؤیت متهمین و وکلا رسیده و در خصوص تک‌تک اتهامات اظهارات و دفاعیات متهمین اخذ خواهد شد و بر اساس محتویات پرونده و مقررات قانونی تصمیم لازم اتخاذ می شود. 

  • نویسنده :
  • منبع :