19 دی: رقابت‌های وزنه برداری دسته ۱۰۲ کیلوگرم قهرمانی جهان با کسب مدال طلای یکضرب و عنوان نایب قهرمانی رضا دهدار ملی‌پوش ایرانی به پایان رسید.
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان با رقابت‌های دسته ۱۰۲ کیلوگرم پیگری شد. در این دسته رضا دهدار نماینده ایران بود که ضمن کسب مدال طلای حرکت یکضرب به عنوان نایب قهرمانی این دسته نیز رسید. ملی‌پوش خوزستانی وزنه‌برداری ایران با رکورد ورودی ۳۹۰ کیلوگرم به کلمبیا گام گذاشته بود.
دهدار در حرکت یکضرب موفق به مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی شد و به مدال طلا رسید. دهدار علیرغم عملکرد درخشان در حرکت یکضرب،‌ در حرکت دوضرب تنها یک حرکت را به صورت صحیح انجام داد.
وی ۲۱۳ کیلوگرم را مهار کرد و به عنوانی بهتر از پنجم نرسید. این ملی‌پوش وزنه‌برداری در نهایت با ثبت رکورد مجموع ۳۹۰ در جایگاه دوم دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار گرفت.
عملکرد دهدار در یکضرب
رضا دهدار که در غیاب سیدرسول معتمدی و سهراب مرادی نماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بود در نخستین حرکت یکضرب خود وزنه‌ ۱۶۸ کیلوگرمی را مهار و در جمع مدعیان این دسته قرار گرفت. دهدار در حرکت دوم پشت وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی قرار گرفت و مشکلی برای مهار این وزنه نداشت.
انتخاب کادر فنی برای حرکت سوم دهدار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم بود که ملی‌پوش خوزستانی با مهار آن به مدال طلای یکضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم رسید. دهدار این مدال را بالاتر از نامدارانی مانند فارس الباخ قطری، فیشروف بلغار و آرتم آنتروپوف قزاق کسب کرد.
در حرکت یکضرب رویس با مهار ۱۷۶ کیلوگرم به مدال نقره رسید و گاس‍پاریان ارمنی با ۱۷۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید.
عملکرد در حرکت دوضرب
دهدار که با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی به مدال طلای یکضرب رسیده بود در حرکت دوضرب عملکرد چشمگیری نداشت و وزنه ۲۱۰ و ۲۱۱ را اوت کرد تا در آستانه حذف از جدول قرار گیرد. دهدار در نهایت با مهار وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی به عنوان پنجم حرکت دوضرب رسید.
ملی‌پوش خوزستانی وزنه‌برداری ایران در نهایت با ثبت رکورد مجموع ۳۹۰ کیلوگرم نایب قهرمانی دسته ۱۰۲ کیلوگرم شد تا نخستین وزنه‌بردار ایرانی باشد که به مدال مجموع در مسابقات جهانی می‌رسد.
آرتم آنتروپوف قزاق با ۲۲۲ کیلوگرم مدال طلای دوضرب و فارس الباخ قطری با ۲۱۷ کیلوگرم مدال نقره کسب کرد. رسولبکوف قرقیز نیز با ۲۱۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید.
فارس الباخ قطری با ثبت مجموع ۳۹۱ کیلوگرم عنوان قهرمانی این دسته را از آن خود کرد و گاس‍پاریان ارمنی نیز صاحب گردن اویز برنز شد.
عملکرد وزنه‌برداران اعزامی ایران به مسابقات جهانی
رضا دهدار یک مدال طلا و یک مدال نقره در دسته ۱۰۲ کیلوگرم
کیانوش رستمی یک مدال طلا در دسته ۸۹ کیلوگرم
حافظ قشقایی کسب عنوان شانزدهم دسته ۶۷ کیلوگرم
پریسا نورعلی کسب عنوان ششم گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم زنان
الهه رزاقی اوت در دسته ۷۱ کیلوگرم زنان
میرمصطفی جوادی اوت در دسته ۸۱ کیلوگرم مردان

  • نویسنده :
  • منبع :