19 دی: معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگویی، ادعای رسانه‌ها و دولت‌های غربی را درباره به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین رد کرد.
به گزارش شبکه آی۲۴ رژیم صهیونیستی، دمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با این شبکه درباره ادعای غرب مبنی بر به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین، این گزارش‌ها را «دروغ شاخ‌دار» غرب تلقی کرده و گفت: ما هیچ مدرکی در این زمینه ندیده‌ایم.
پولیانسکی در ادامه گفت: ما بارها ادعای استفاده از پهادهای ایرانی را رد کرده‌ایم. من فکر می‌کنم مجموعه صنعت نظامی ما قادر است تسلیحات کافی را برایمان تولید کند و نیازی نداریم که تسلیحات دیگران استفاده کنیم.
این دیپلمات روس افزود: شواهدی رسانه‌های غربی را فراگرفته است، واقعا خنده‌دار است، یکی از آن‌ها تصویر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین است که کنار چیزی ایستاده که ادعا می‌شود یک پهپاد ایرانی است.
به گزارش ایسنا، مقامات تهران و مسکو موضوع همکاری‌های نظامی ایران را در چارچوب روابط دوجانبه دو کشور دانسته و گفته‌اند این موضوع ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.
در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری این هفته‌اش گفت: ما یک طرف جنگ در اوکراین نیستیم و بارها اعلام کرده‌ایم که راهکار این بحران انجام گفت‌وگوی سیاسی است.
کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به هیچ طرفی در جنگ و بحران اوکراین کمک تسلیحاتی و نظامی نکرده است، ادامه داد: ایران همواره تلاش کرده که از مناسبات و توانمندی‌های خود برای کمک به دو کشور برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت حل بحران استفاده کند و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و تلاش می‌کند مطرح کردن این ادعاها علیه ایران و استمرار آنها با انگیزه‌ها و اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و از سوی کشورهایی انجام می‌شود که خود اقدام به ارسال سلاح به یک طرف این جنگ و بحران می‌کند. ما طرح این ادعاها را با انگیزه‌های سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشورها می‌دانیم.
  • نویسنده :
  • منبع :