19 دی: معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: اکنون مراحل راه‌اندازی ریال دیجیتال در حال پیگیری است و به زودی شروع خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهران محرمیان افزود: در خصوص ریال دیجیتال همین اکنون برای تعدادی از افراد فعال است و با آن تراکنش انجام می‌دهند و با توجه به سپید نامه در حال دریافت اطلاعات هم هستیم، ولی در عین حال پروژه هم عملیاتی است.
وی اضافه کرد: تعداد محدودی از این ریال دیجیتال در حال استفاده است به طور مثال برخی کارمندان بانک‌ها از این جهت که بازخورد بگیریم که مشکل یا مسئله ای فنی وجود دارد یا خیر در حال استفاده از آن هستند به ویژه در زمینه استاندار سازی یک سری موارد و تجربه کاربری که مشتریان راحت بتوانند کار خود را انجام دهند.
محرمیان بیان کرد: به طور کلی کار در حال پیش رفتن است مراحل بعدی به زودی شروع خواهد شد تعداد نفرات را یک افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهیم داد، ولی برای این که برای کل مردم عملیاتی شود نمی‌توان زمان دقیقی گفت چرا که بستگی به خروجی‌های پروژه دارد.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار کرد: پولی که تا به حال اسکناس بوده زمانی که به اسکناس دیجیتال تبدیل می‌شود قابلیت برنامه ریزی را پیدا می‌کند و طبیعتا قابلیت نوآوری هم دارد و می‌توان در آن بیزینس‌های جدیدی را تعریف کرد که همه این موارد به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک می‌کند.
او گفت: نکته مهم این است که ما جزو کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم بانک مرکزی‌های زیادی هستند که در این زمینه کار می‌کنند، اما بانک مرکزی ما در این زمینه نسبتا جلوتر است.

  • نویسنده :
  • منبع :