19 دی: رئیس قوه قضاییه گفت: مسوولان با مردم صادق باشند و اگر کاری را به هر دلیلی نمی‌توانند انجام دهند، وعده قطعی ندهند اما تلاش خود را برای تحقق آن به کار بندند.
حجت‌ الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در شورای اداری استان،افزود: در چنین جلساتی، نکات مثبت، ضعف و کسری هایی مطرح و در هر جلسه ای به بخشی از آنها پرداخته می شود که برای رفع آنها بسیار مفید و موثر است.
وی ادامه داد: اگر در هر جلسه ای فقط به نقد ضعف ها پرداخته شود، هم در خودمان و هم در شنوندگان اثر منفی می گذارد بنابراین باید به طور واضح به نقاط مثبت و ضعف ها پرداخته شود.
رییس دستگاه عدلیه با بیان اینکه فرصت های خدمتگزاری خیلی سریع می گذرد، افزود:ما مسوولان امروز در سمتی قرار گرفته ایم که پیش از این، افرادی دیگر در آن سمت ها بودند و مردم نسبت به کارکرد آنها و ما قضاوت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه باید ببینیم چه کاری انجام دهیم که مردم و آیندگان نسبت به عملکرد ما قضاوت مثبت و مفید داشته باشند، اظهار داشت: بر این اساس اگر از دست ما کاری ساخته باشد و آن را انجام ندهیم، خودمان مغموم شده ایم.
این مسوول با بیان اینکه باید فرصت خدمت را در راستای خدمتگزاری به مردم مغتنم بدانیم، ادامه داد: اولین کاری که باید انجام داد این است که به وظایف خود آشنا باشیم و باید فرهنگ سازی کنیم؛ هر کسی در هر سمتی باید بداند چه وظایف و اختیاراتی دارد و اگر کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه اشکالی ندارد اگر صادقانه بگوییم که وعده داده شده تحقق نیافته است، افزود: اگر دلایل این موضوع مطرح شود مردم این مهم را بیشتر می پسندند.
وی با بیان اینکه اگر ما هر کدام به تنهایی کارهایمان را انجام دهیم موفق نمی شویم، افزود: اگر همه با هم هم افزایی و هفکری داشته باشیم به طور مطمئن با همین قوانین و ساختار می توانیم موفق تر عمل کنیم.
رییس قوه قضاییه با اشاره به برخی از مشکلات و تاکید بر همفکری برای حل آنها گفت: به عنوان مثال در ارتباط با ساخت و سازهای غیر مجاز در استان باید با همفکری دستگاه ها نسبت به تصمیم قطعی در این خصوص اقدام کرد.
حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه قوه قضائیه برای حل مسائل و مشکلات مردم حمایت لازم را اعمال می کند، خاطر نشان کرد: بر این اساس همه ظرفیت های قانونی موجود در جهت حل مشکلات مردم به کار گرفته می شود.
وی با اشاره به موضوع حکمرانی متمرکز، گفت:در این خصوص بحث های مختلفی شده و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نیز در حال انجام است که باید مباحث لازم در این خصوص در آن مد نظر قرار گیرد.
این مسوول با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم کشور فرهنگ است، خاطر نشان کرد: این موضوع باید در تمامی شئونات کشور جریان و سریان داشته باشد و در خصوص آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :