19 دی: سرپرست صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: امسال این صندوق سقف ضمانت شرکتهای غیر تعاونی در دریافت تسهیلات را افزایش داده است، به طوریکه شرکتهای دانش‌بنیان تا سقف هفت میلیارد تومان حمایت می‌شوند.
البرز محمدی در نشستی با مدیران شتاب دهنده، مراکز مشاوره کارآفرینی و کافه های کارآفرینی خراسان رضوی افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون مربوط به دولت بوده و تسهیلات بانکی حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط با اولویت شرکتهای تعاونی را ضمانت می کند.
وی خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد از سبد سهام (پرتفوی) این صندوق سهم شرکتهای تعاونی و بقیه آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر از تعاونی ها است که ضامن آنان در نزد بانکها برای دریافت تسهیلات می شوند.
محمدی ادامه داد: امسال صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون رویکرد جدیدی را در حوزه فعالیتهای دانش بنیانی در کشور اتخاذ کرد که در این راستا با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی سقف ضمانت برای تسهیلات بانکی را افزایش داده است.
وی بیان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا چند ماه قبل تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تعاونی ها را به صورت ۱۰۰ درصدی ضمانت می کرد اما طی تفاهم با صندوق نوآوری و شکوفایی، سقف این ضمانت اکنون برای شرکتهای تعاونی تا ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات و برای شرکتهای غیرتعاونی (دانش بنیانها) تا هفت میلیارد تومان تسهیلات افزایش یافته است.
سرپرست صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: ضمانت این صندوق از شرکتهای غیرتعاونی تا سقف هفت میلیارد تومان تسهیلات با ۱۰ درصد سپرده و نقدینگی بانکی همراه است که از این میزان پنج درصد را صندوق نوآوری و شکوفایی و پنج درصد را متقاضی کسب و کار تامین می کند.
وی اضافه کرد: هرچند ضمانت مزبور میزان خطرپذیری را برای صندوق بالا می برد اما هدف تقویت اقتصاد دانش بنیان ها در کشور است.
محمدی اظهار داشت: خراسان رضوی در بخش تعاونی و کارگروهی جزو استانهای برتر کشور است و حتی نیشابور چندی قبل در زمره معرفی شهر تعاون استان قرار گرفته بود.
سرپرست صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: در بحث "منتا" (آموزش و ارزیابی هوشمند)، شرکتهای دانش بنیان به صورت پراکنده فعالیت می کردند، لذا راه اندازی مراکز نوآوری در کشور برنامه ریزی شد.
وی افزود: مراکز نوآوری مزبور با سه رویکرد بازآفرینی و احیای بخش تعاون، توسعه اقتصاد دانش بنیان از طریق تشکلهای تعاونی، حل مساله بخش تعاون براساس آمایش سرزمینی در هر منطقه روی میز افراد نخبه و صاحب ایده در دستور کار قرار گرفته و در حال شکل گیری است.

  • نویسنده :
  • منبع :