19 دی: موارد جدید کووید-۱۹ در کره‌جنوبی برای چهارمین روز متوالی بیش از ۶۰ هزار باقی ماند زیرا همزمان با تصمیم دولت برای کاهش اجبار پوشش ماسک در فضاهای بسته، نگرانی‌ها از اوج‌گیری مجدد آن حکایت دارد.
به گزارش یونهاپ، براساس آمار منتشر شده از سوی آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره‌جنوبی، امروز تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ ۶۶ هزار و ۹۵۳ مورد بوده که ۲۸ مورد آنها از خارج از این کشور بازگشته بودند. همچنین تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ نیز به ۲۸ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۷۹ مورد رسیده است.
روز سه‌شنبه هفته گذشته تعداد موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ به ۸۶ هزار و ۸۵۲ مورد رسید که بالاترین رقم از روز ۱۴ سپتامبر با تعداد مبتلایان ۹۳ هزار و ۹۴۹ نفر است. روز چهارشنبه هفته گذشته نیز این کشور تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا را با کاهشی اندک نسبت به روز قبل از آن ۸۴ هزار و ۵۷۱ مورد اعلام کرد. این رقم در روز پنجشنبه نیز ۷۰ هزار و ۱۵۴ مورد گزارش شد.
با این حال مقامات بهداشتی سطح هشدار را با توجه به آمار روزانه بالا می‌دانند و بسته به تنظیم قانون ماسک برنامه‌ریزی شده، احتمال بازگشت روند بالای ابتلای روزانه وجود دارد.
دولت کره‌جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد اجبار پوشش ماسک در فضاهای بسته را تا پایان ماه دسامبر و براساس برخی عوامل از جمله کاهش موارد ابتلا، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان‌ها بردارد.

  • نویسنده :
  • منبع :