19 دی: مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش حدود ۱۶ درصدی نرخ مرغ در سطح عمده‌فروشی و خرده‌فروشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید حسنی‌مقدم مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت ۱۸ هزار تولیدکننده در این بخش گفت: تولید گوشت مرغ در اقلام پرتئینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است نزدیک ۱۵۰ همت ارزش تولید سالانه دارد.
وی بیان کرد: ایران در زمینه تولید مرغ در جهان رتبه ۹ و در آسیا بعد از چین و تایلند دارای رتبه سوم هستیم.
حسنی‌مقدم تصریح کرد: در دو هفته اخیر با حمایت‌های رسانه ملی و اقدامات اتحادیه مرغداران و وزارت جهاد کشاورزی، قیمت مرغ در سطح عمده‌فروشی و خرده‌فروشی حدود ۱۶ درصد افزایش یافت و هم‌اکنون بازار این محصول مناسب است. 
مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت نامتعارف به صلاح تولیدکننده و مصرف‌کننده نیست، افزود: قیمت منطقی همیشه موجب استمرار تولید و مصرف مناسب می‌شود. 
حسنی‌مقدم گفت: طبق گزارش از استانها، قیمت مرغ در عمده فروشی به حدود ۴۰ هزار تومان و در خرده فروشی به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده است. 
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه سود مردم از مشارکت در خرید مرغ گرم و افزایش قیمت این محصول چیست؟، گفت: وقتی قیمت برای تولیدکننده مناسب نباشد به‌طور طبیعی در دوره بعدی تولید کاهش می‌یابد و با کاهش تولید، قیمت بیش از حد افزایش می‌یابد.
مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در صورتی که مردم خرید مرغ را مدیریت کنند و تولید در بازار جذب شود، دیگر شاهد مازاد مرغ در بازار نخواهیم بود و تولیدکننده با آرامش به تولیدش ادامه می‌دهد و ثبات و پایداری در تولید و بازار ایجاد می‌شود. 
حسنی‌مقدم از مردم درخواست کرد، مرغداران مرغ را بیشتر از ۴۵ روز نگه ندارند و به سمت مرغ سایز که سالم‌تر است بروند تا به تولید و مصرف کمک کنند.
مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات با عوارض صفر، ذخیره‌سازی مرغ و اطلاع‌رسانی از جمله اقداماتی است که انجام شده، همچنین تشکیل صندوق تثبیت درآمد، ایجاد شرکت‌هایی که مشاوره بازارهای هدف دهند و تولید قراردادی از دیگر اقداماتی است که می‌توانیم انجام دهیم.


  • نویسنده :
  • منبع :